Educational significance of a game in post-modern society
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00012566" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00012566 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Educational significance of a game in post-modern society
Original language description
The study represents a chapter in the in the book called Study on Theory and Methodology of the. The readers are presented with the meaning of a game and educational experience in the society, which is often labelled as post-modern. The study aims mainlyfor the future teachers and there are the examples of the games accompanied by the methodology analysis in the book.
Czech name
Edukativní význam hry v postmoderní společnosti
Czech description
Studie stručně charakterizuje některé aspekty postmoderního světa vztahující se k výchově dětí a mládeže. V druhé části pojednává o jednotlivých edukativních aspektech hry. Hra je zobrazena jako výchovný prostředek, který může v mnoha směrech působit narozvoj celé osbnosti netradičním a smysluplným způsobem.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F99%2FP063" target="_blank" >GA406/99/P063: Influence of game on the development of the child's creativity</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
The new Educational Rewiew
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
215-223
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—