All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teaching a Foreign Language in the Integrated Primary Classroom

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00021764" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00021764 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Teaching a Foreign Language in the Integrated Primary Classroom

  • Original language description

    In any discussion about teaching a foreign language to young children, it is necessary to consider the inclusion of pupils with learning disabilities. As general classes are integrated, teachers, administrators and university programs must examine effective methods for teaching English to a broader range of learners. Which skills should be introduced at the beginning? What strategies help children with learning disabilities acquire English? Does the age of the pupil make a difference when learning English as a second language?

  • Czech name

    Výuka cizího jazyka v integrované třídě primární školy

  • Czech description

    V jakékoli diskuzi na téma výuka cizího jazyka u mladších dětí je nezbytné uvažovat o potřebách žáků s poruchami učení. Jelikož jsou v mnoha běžných třídách integrovaní žáci se specifickým vzdělávacími potřebami, je nutné aby se učitelé, pracovníci ministerstva a tvůrci univerzitních programů zaměřili na výzkum effektivních výukových metod pro širokou a různorodou skupinu žáků a studentů angličtiny. Které dovednosti by měli žáci zvládnout na začátku studia jazyka? Jaké strategie pomáhají dětem s poruchami učení osvojit si angličtinu? Je věk žáka důležitým faktorem pro začátek výuky angličtiny?

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Foreign Language Acquisition at an Early Age

  • ISBN

    80-210-4149-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    97-103

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    PdF MU

  • Event date

    Mar 16, 2006

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article