Pupils preconceptions about the shape and composition of the Earth
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00022597" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00022597 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prekoncepce žáků základní školy o tvaru a složení Země
Original language description
Příspěvek má povahu předběžného výzkumného sdělení, v němž jsme zjišťovali, jakými představami o tvaru a složení Země disponují žáci 2., 6. a 8. ročníku základní školy. Příspěvek je rozčleněn do tří části. V první části jsou představena teoretická východiska provedené výzkumné sondy, která se svojí koncepcí pohybuje na pomezí výzkum žákovských prekoncepcí a výzkumu konceptuální změny. V druhé části příspěvku seznamujeme čtenáře s metodickým postupem a vybranými výsledky provedené výzkumné sondy, který ukázal, že žáci základní školy disponují jasnou představou o tvaru Země. Žáci mladšího školního věku si však zatím nedokáží představit skutečnou velikost a vliv tvaru planety na reálný život, u žáků druhého stupně se jeví problematickou především představa o složení Země. V třetí části příspěvku obracíme pozornost do praxe výuky zeměpisu a věnujeme pozornost otázce, jak vést výuku zeměpisu tak, aby zohledňovala žákovské prekocepce.
Czech name
Prekoncepce žáků základní školy o tvaru a složení Země
Czech description
Příspěvek má povahu předběžného výzkumného sdělení, v němž jsme zjišťovali, jakými představami o tvaru a složení Země disponují žáci 2., 6. a 8. ročníku základní školy. Příspěvek je rozčleněn do tří části. V první části jsou představena teoretická východiska provedené výzkumné sondy, která se svojí koncepcí pohybuje na pomezí výzkum žákovských prekoncepcí a výzkumu konceptuální změny. V druhé části příspěvku seznamujeme čtenáře s metodickým postupem a vybranými výsledky provedené výzkumné sondy, který ukázal, že žáci základní školy disponují jasnou představou o tvaru Země. Žáci mladšího školního věku si však zatím nedokáží představit skutečnou velikost a vliv tvaru planety na reálný život, u žáků druhého stupně se jeví problematickou především představa o složení Země. V třetí části příspěvku obracíme pozornost do praxe výuky zeměpisu a věnujeme pozornost otázce, jak vést výuku zeměpisu tak, aby zohledňovala žákovské prekocepce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Česká geografie v evropském prostoru. Sborník z XXI. sjezdu České geografické společnosti [CD-ROM].
ISBN
978-80-7040-986-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
986-992
Publisher name
Katedra geografie PdF JČU
Place of publication
České Budějovice
Event location
České Budějovice
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—