All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pupils preconceptions about the shape and composition of the Earth

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F06%3A00022597" target="_blank" >RIV/00216224:14410/06:00022597 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prekoncepce žáků základní školy o tvaru a složení Země

  • Original language description

    Příspěvek má povahu předběžného výzkumného sdělení, v němž jsme zjišťovali, jakými představami o tvaru a složení Země disponují žáci 2., 6. a 8. ročníku základní školy. Příspěvek je rozčleněn do tří části. V první části jsou představena teoretická východiska provedené výzkumné sondy, která se svojí koncepcí pohybuje na pomezí výzkum žákovských prekoncepcí a výzkumu konceptuální změny. V druhé části příspěvku seznamujeme čtenáře s metodickým postupem a vybranými výsledky provedené výzkumné sondy, který ukázal, že žáci základní školy disponují jasnou představou o tvaru Země. Žáci mladšího školního věku si však zatím nedokáží představit skutečnou velikost a vliv tvaru planety na reálný život, u žáků druhého stupně se jeví problematickou především představa o složení Země. V třetí části příspěvku obracíme pozornost do praxe výuky zeměpisu a věnujeme pozornost otázce, jak vést výuku zeměpisu tak, aby zohledňovala žákovské prekocepce.

  • Czech name

    Prekoncepce žáků základní školy o tvaru a složení Země

  • Czech description

    Příspěvek má povahu předběžného výzkumného sdělení, v němž jsme zjišťovali, jakými představami o tvaru a složení Země disponují žáci 2., 6. a 8. ročníku základní školy. Příspěvek je rozčleněn do tří části. V první části jsou představena teoretická východiska provedené výzkumné sondy, která se svojí koncepcí pohybuje na pomezí výzkum žákovských prekoncepcí a výzkumu konceptuální změny. V druhé části příspěvku seznamujeme čtenáře s metodickým postupem a vybranými výsledky provedené výzkumné sondy, který ukázal, že žáci základní školy disponují jasnou představou o tvaru Země. Žáci mladšího školního věku si však zatím nedokáží představit skutečnou velikost a vliv tvaru planety na reálný život, u žáků druhého stupně se jeví problematickou především představa o složení Země. V třetí části příspěvku obracíme pozornost do praxe výuky zeměpisu a věnujeme pozornost otázce, jak vést výuku zeměpisu tak, aby zohledňovala žákovské prekocepce.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Česká geografie v evropském prostoru. Sborník z XXI. sjezdu České geografické společnosti [CD-ROM].

  • ISBN

    978-80-7040-986-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    986-992

  • Publisher name

    Katedra geografie PdF JČU

  • Place of publication

    České Budějovice

  • Event location

    České Budějovice

  • Event date

    Jan 1, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article