All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pupils and Teachers in Reflexion of Verbal Contacts

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00033325" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00033325 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů

  • Original language description

    Přátelská atmosféra mezi žáky a učiteli je možná a také žádoucí. V kontaktech žáků s učiteli je třeba zachovávat určitý odstup, distanci, učitel musí mít autoritu. Přátelství a autorita se ve škole realizují především prostřednictvím jazyka. Interpersonální funkce jazyka, potřeba navazovat kontakt s jinými osobami je od prvních měsíců života hybnou silou osvojování si jazyka a spolu jazykem myšlení a poznávání . V období školní docházky není vždy potřeba jazykového kontaktu žáků s okolím zcela uspokojována. V příspěvku se postupně věnujeme skutečnostem podmiňujícím přátelství žáků a učitelů z hlediska lingvistického. Za nejlepší možnost projevu opravdového přátelství považujeme rozhovor. Vyšší formou rozhovoru je diskuse jako společné hledání pravdy.

  • Czech name

    Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů

  • Czech description

    Přátelská atmosféra mezi žáky a učiteli je možná a také žádoucí. V kontaktech žáků s učiteli je třeba zachovávat určitý odstup, distanci, učitel musí mít autoritu. Přátelství a autorita se ve škole realizují především prostřednictvím jazyka. Interpersonální funkce jazyka, potřeba navazovat kontakt s jinými osobami je od prvních měsíců života hybnou silou osvojování si jazyka a spolu jazykem myšlení a poznávání . V období školní docházky není vždy potřeba jazykového kontaktu žáků s okolím zcela uspokojována. V příspěvku se postupně věnujeme skutečnostem podmiňujícím přátelství žáků a učitelů z hlediska lingvistického. Za nejlepší možnost projevu opravdového přátelství považujeme rozhovor. Vyšší formou rozhovoru je diskuse jako společné hledání pravdy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    MLČOCH, M. - HOMOLOVÁ, K. (eds.) Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole

  • ISBN

    80-85783-72-X

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Hanex

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Pedagogická fakulta Univerzity Palackého,Olomouc

  • Event date

    Jan 1, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article