Pupils and Teachers in Reflexion of Verbal Contacts
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00033325" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00033325 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů
Original language description
Přátelská atmosféra mezi žáky a učiteli je možná a také žádoucí. V kontaktech žáků s učiteli je třeba zachovávat určitý odstup, distanci, učitel musí mít autoritu. Přátelství a autorita se ve škole realizují především prostřednictvím jazyka. Interpersonální funkce jazyka, potřeba navazovat kontakt s jinými osobami je od prvních měsíců života hybnou silou osvojování si jazyka a spolu jazykem myšlení a poznávání . V období školní docházky není vždy potřeba jazykového kontaktu žáků s okolím zcela uspokojována. V příspěvku se postupně věnujeme skutečnostem podmiňujícím přátelství žáků a učitelů z hlediska lingvistického. Za nejlepší možnost projevu opravdového přátelství považujeme rozhovor. Vyšší formou rozhovoru je diskuse jako společné hledání pravdy.
Czech name
Žák a učitel v zrcadle verbálních kontaktů
Czech description
Přátelská atmosféra mezi žáky a učiteli je možná a také žádoucí. V kontaktech žáků s učiteli je třeba zachovávat určitý odstup, distanci, učitel musí mít autoritu. Přátelství a autorita se ve škole realizují především prostřednictvím jazyka. Interpersonální funkce jazyka, potřeba navazovat kontakt s jinými osobami je od prvních měsíců života hybnou silou osvojování si jazyka a spolu jazykem myšlení a poznávání . V období školní docházky není vždy potřeba jazykového kontaktu žáků s okolím zcela uspokojována. V příspěvku se postupně věnujeme skutečnostem podmiňujícím přátelství žáků a učitelů z hlediska lingvistického. Za nejlepší možnost projevu opravdového přátelství považujeme rozhovor. Vyšší formou rozhovoru je diskuse jako společné hledání pravdy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AI - Linguistics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MLČOCH, M. - HOMOLOVÁ, K. (eds.) Tradiční a netradiční metody a formy práce ve výuce českého jazyka na základní škole
ISBN
80-85783-72-X
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Hanex
Place of publication
Olomouc
Event location
Pedagogická fakulta Univerzity Palackého,Olomouc
Event date
Jan 1, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—