All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The need for cognitive closure as a trait characteristic influencing the assessment of the teaching situations of the student teachers and their training teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00101234" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00101234 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Potřeba kognitivní uzavřenosti jako rysová charakteristika ovlivňující hodnocení výukových situací studenty učitelství a jejich cvičnými učiteli

  • Original language description

    Potřeba kognitivní uzavřenosti (NfCC; Webster a Kruglanski, 1994) je konstrukt popisující mj. rozdíly ve vnímání a hodnocení výukových situací a ovlivňující konkrétní rozhodování o zásazích do výuky studentů na praxi. Příspěvek se zaměřuje na otázku jakým způsobem se liší učitelé a studenti učitelství na praxi s vyšší a nižší potřebou kognitivní uzavřenosti při vstupech do výukové praxe studentů a při hodnocení kritických situací ve výuce. Příspěvek pracuje se stejnými daty jako ostatní příspěvky v sympoziu doc. K. Vlčkové. Prezentované výsledky kombinují kvantitativní data v relaci k datům kvalitativním (srovnání šesti párů student na praxi - cvičný učitel) ve vztahu ke konkrétním vyučovacím situacím v šesti videonahrávkách hodin u každého páru. Učitelé s vyšší potřebou kognitivní uzavřenosti výukové situace chápou jednoznačněji, což ovlivňuje jejich reakce v konkrétních výukových situacích.

  • Czech name

    Potřeba kognitivní uzavřenosti jako rysová charakteristika ovlivňující hodnocení výukových situací studenty učitelství a jejich cvičnými učiteli

  • Czech description

    Potřeba kognitivní uzavřenosti (NfCC; Webster a Kruglanski, 1994) je konstrukt popisující mj. rozdíly ve vnímání a hodnocení výukových situací a ovlivňující konkrétní rozhodování o zásazích do výuky studentů na praxi. Příspěvek se zaměřuje na otázku jakým způsobem se liší učitelé a studenti učitelství na praxi s vyšší a nižší potřebou kognitivní uzavřenosti při vstupech do výukové praxe studentů a při hodnocení kritických situací ve výuce. Příspěvek pracuje se stejnými daty jako ostatní příspěvky v sympoziu doc. K. Vlčkové. Prezentované výsledky kombinují kvantitativní data v relaci k datům kvalitativním (srovnání šesti párů student na praxi - cvičný učitel) ve vztahu ke konkrétním vyučovacím situacím v šesti videonahrávkách hodin u každého páru. Učitelé s vyšší potřebou kognitivní uzavřenosti výukové situace chápou jednoznačněji, což ovlivňuje jejich reakce v konkrétních výukových situacích.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA16-02177S" target="_blank" >GA16-02177S: Classroom Management Strategies of Student Teachers and Experienced Teachers (Their Mentors) in Lower Secondary Education</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů