All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Professional Autonomy and the Teachers Preparation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00034345" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00034345 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU

  • Original language description

    Profesní autonomie učitele jako důležitá profesní kompetence se stává nezbytnou podmínkou pro realizaci změn ve škole. Její rozvoj je záležitostí profesionalizace učitelů, tedy i koncepce přípravného vzdělávání. Pro ilustraci uvádíme stěžejní činnosti, vnichž si studenti osvojují základy pedagogických kompetencí v rámci výuky na PdF MU. Zvláštní pozornost je věnována rozvoji jednotlivých úrovní profesní autonomie, tzn. příležitostem, při nichž je student připravován na rozhodování o cílech a obsahu školního kurikula; o zdrojích potřebných pro realizaci školního kurikula; o plánování učební zkušenosti pro skupiny žáků a jednotlivé žáky a o hodnocení kurikula. Respektujeme, že růst profesní autonomie učitelů souvisí s kompetencí sebereflexe a teoretickéreflexe praktických zkušeností.

  • Czech name

    NA CESTĚ K PROFESNÍ AUTONOMII ANEB JAK JE KONCIPOVÁNA PEDAGOGICKÁ SLOŽKA PROFESIONÁLNÍ PŘÍPRAVY UČITELŮ 1. STUPNĚ ZŠ NA PEDAGOGICKÉ FAKULTĚ MU

  • Czech description

    Profesní autonomie učitele jako důležitá profesní kompetence se stává nezbytnou podmínkou pro realizaci změn ve škole. Její rozvoj je záležitostí profesionalizace učitelů, tedy i koncepce přípravného vzdělávání. Pro ilustraci uvádíme stěžejní činnosti, vnichž si studenti osvojují základy pedagogických kompetencí v rámci výuky na PdF MU. Zvláštní pozornost je věnována rozvoji jednotlivých úrovní profesní autonomie, tzn. příležitostem, při nichž je student připravován na rozhodování o cílech a obsahu školního kurikula; o zdrojích potřebných pro realizaci školního kurikula; o plánování učební zkušenosti pro skupiny žáků a jednotlivé žáky a o hodnocení kurikula. Respektujeme, že růst profesní autonomie učitelů souvisí s kompetencí sebereflexe a teoretickéreflexe praktických zkušeností.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Současnost a budoucnost učitelského vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7368-615-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Ostravská Univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Pedagogická fakulta OU

  • Event date

    Jan 23, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article