IMMUNE DEFICIENCIES AND THE BASIC SCHOOL ENVIRONMENT
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00035505" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00035505 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
IMUNITNÍ DEFICIENCE A PROSTŘEDÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Original language description
Příspěvek je zaměřen na vybraná alergická onemocnění a jejich souvislost s prostředím základní školy. Bylo realizováno výzkumné šetření, v jehož rámci bylo náhodně zvoleno 12 základních škol (po čtyřech velkoměstských, maloměstských a vesnických). Otázkami zaměřenými na informovanost o alergiích a jejich výskyt mezi žáky bylo osloveno více než 200 pedagogů. Rovněž proběhlo hodnocení podmínek ve školách pozorováním (na školách zvolena vždy jedna učebna 1. stupně, jedna učebna 2. stupně, učebna přírodopisu, tělocvična). Bylo zjištěno, že většina pedagogů nezná přesné počty alergiků ve svých třídách, o problému mají jen obecnou povědomost. Více než polovina z nich by si nevěděla rady v případě výskytu alergické reakce u dítěte. Ze šetření také vyplynulo,že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Je proto nezbytné zlepšit informovanost učitelů, což by si přáli i sami respondenti.
Czech name
IMUNITNÍ DEFICIENCE A PROSTŘEDÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLY
Czech description
Příspěvek je zaměřen na vybraná alergická onemocnění a jejich souvislost s prostředím základní školy. Bylo realizováno výzkumné šetření, v jehož rámci bylo náhodně zvoleno 12 základních škol (po čtyřech velkoměstských, maloměstských a vesnických). Otázkami zaměřenými na informovanost o alergiích a jejich výskyt mezi žáky bylo osloveno více než 200 pedagogů. Rovněž proběhlo hodnocení podmínek ve školách pozorováním (na školách zvolena vždy jedna učebna 1. stupně, jedna učebna 2. stupně, učebna přírodopisu, tělocvična). Bylo zjištěno, že většina pedagogů nezná přesné počty alergiků ve svých třídách, o problému mají jen obecnou povědomost. Více než polovina z nich by si nevěděla rady v případě výskytu alergické reakce u dítěte. Ze šetření také vyplynulo,že prostředí školy není ve většině případů uzpůsobeno tak, aby u žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Je proto nezbytné zlepšit informovanost učitelů, což by si přáli i sami respondenti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Podpora zdravia, prevencia a hygiena v teórii a praxi - VI.
ISBN
978-80-88866-64-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
LF Uk Martin Slovensko
Place of publication
Slovensko, LF UK Martin
Event location
Slovensko, Martin, UK LF
Event date
Mar 11, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—