Research on teaching: term definition
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00035515" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00035515 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum výuky: vymezení pojmu
Original language description
Pokus o definiční vymezení pojmů výzkum a výzkum výuky je předložen v první kapitole. S odkazem na zahraniční prameny autoři vymezují výzkum výuky jako vědeckou analýzu předpokladů, procesů, struktur a výsledků institucionalizovaných procesů vyučování aučení. Výzkum výuky je zde systematizován v širším rámci výzkumu vzdělávání. Následuje přehled hlavních teoreticko-metodologických přístupů k výuce a jejímu zkoumání (přístup behavioristický, informačně-teoretický, konstruktivistický a interpretativní).U každého z nich jsou představeny jeho hlavní ideje; reprezentativní výzkumné oblasti; typické metodologické postupy a aspekty, v nichž je daný přístup podrobován kritice. Kapitola je uzavřena prezentací mapy výzkumu výuky (Shulman 1986), která shrnuje jeho tematické oblasti, a metodologických problémů, s nimiž se v tomto výzkumu lze setkat.
Czech name
Výzkum výuky: vymezení pojmu
Czech description
Pokus o definiční vymezení pojmů výzkum a výzkum výuky je předložen v první kapitole. S odkazem na zahraniční prameny autoři vymezují výzkum výuky jako vědeckou analýzu předpokladů, procesů, struktur a výsledků institucionalizovaných procesů vyučování aučení. Výzkum výuky je zde systematizován v širším rámci výzkumu vzdělávání. Následuje přehled hlavních teoreticko-metodologických přístupů k výuce a jejímu zkoumání (přístup behavioristický, informačně-teoretický, konstruktivistický a interpretativní).U každého z nich jsou představeny jeho hlavní ideje; reprezentativní výzkumné oblasti; typické metodologické postupy a aspekty, v nichž je daný přístup podrobován kritice. Kapitola je uzavřena prezentací mapy výzkumu výuky (Shulman 1986), která shrnuje jeho tematické oblasti, a metodologických problémů, s nimiž se v tomto výzkumu lze setkat.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
ISBN
978-80-7315-180-5
Number of pages of the result
12
Pages from-to
—
Number of pages of the book
180
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—