All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research on teaching: historical developments

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038217" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038217 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výzkum výuky: historický vývoj

  • Original language description

    Kapitola mapuje historický vývoj výzkumu výuky. Autor v širším mezinárodním kontextu popisuje, jak se tento výzkum vyvíjel v průběhu první a druhé poloviny 20. století; akcent je přitom položen na popis vývoje v angloamerické a německé oblasti. Pojednánío domácím (českém) vývoji je strukturováno chronologicky do tří etap (1900-1945, 1946-1989, 1990-2005). Vzhledem k omezenému rozsahu kapitoly obsahuje přehled pouze stručné pojednání o momentech, které se v historickém vývoji výzkumu výuky jeví jako klíčové a konstitutivní. Kapitola přináší odpověď na otázku, co a jak bylo vzhledem k výuce zkoumáno. Byť jen v náznaku je podáno vysvětlení, proč se konstituovaly právě uvedené proudy výzkumu a jakou úlohu přitom sehrával sociální a kulturní kontext.

  • Czech name

    Výzkum výuky: historický vývoj

  • Czech description

    Kapitola mapuje historický vývoj výzkumu výuky. Autor v širším mezinárodním kontextu popisuje, jak se tento výzkum vyvíjel v průběhu první a druhé poloviny 20. století; akcent je přitom položen na popis vývoje v angloamerické a německé oblasti. Pojednánío domácím (českém) vývoji je strukturováno chronologicky do tří etap (1900-1945, 1946-1989, 1990-2005). Vzhledem k omezenému rozsahu kapitoly obsahuje přehled pouze stručné pojednání o momentech, které se v historickém vývoji výzkumu výuky jeví jako klíčové a konstitutivní. Kapitola přináší odpověď na otázku, co a jak bylo vzhledem k výuce zkoumáno. Byť jen v náznaku je podáno vysvětlení, proč se konstituovaly právě uvedené proudy výzkumu a jakou úlohu přitom sehrával sociální a kulturní kontext.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody

  • ISBN

    978-80-7315-180-5

  • Number of pages of the result

    21

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    180

  • Publisher name

    Paido

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter