Research on teaching: historical developments
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038217" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038217 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výzkum výuky: historický vývoj
Original language description
Kapitola mapuje historický vývoj výzkumu výuky. Autor v širším mezinárodním kontextu popisuje, jak se tento výzkum vyvíjel v průběhu první a druhé poloviny 20. století; akcent je přitom položen na popis vývoje v angloamerické a německé oblasti. Pojednánío domácím (českém) vývoji je strukturováno chronologicky do tří etap (1900-1945, 1946-1989, 1990-2005). Vzhledem k omezenému rozsahu kapitoly obsahuje přehled pouze stručné pojednání o momentech, které se v historickém vývoji výzkumu výuky jeví jako klíčové a konstitutivní. Kapitola přináší odpověď na otázku, co a jak bylo vzhledem k výuce zkoumáno. Byť jen v náznaku je podáno vysvětlení, proč se konstituovaly právě uvedené proudy výzkumu a jakou úlohu přitom sehrával sociální a kulturní kontext.
Czech name
Výzkum výuky: historický vývoj
Czech description
Kapitola mapuje historický vývoj výzkumu výuky. Autor v širším mezinárodním kontextu popisuje, jak se tento výzkum vyvíjel v průběhu první a druhé poloviny 20. století; akcent je přitom položen na popis vývoje v angloamerické a německé oblasti. Pojednánío domácím (českém) vývoji je strukturováno chronologicky do tří etap (1900-1945, 1946-1989, 1990-2005). Vzhledem k omezenému rozsahu kapitoly obsahuje přehled pouze stručné pojednání o momentech, které se v historickém vývoji výzkumu výuky jeví jako klíčové a konstitutivní. Kapitola přináší odpověď na otázku, co a jak bylo vzhledem k výuce zkoumáno. Byť jen v náznaku je podáno vysvětlení, proč se konstituovaly právě uvedené proudy výzkumu a jakou úlohu přitom sehrával sociální a kulturní kontext.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
ISBN
978-80-7315-180-5
Number of pages of the result
21
Pages from-to
—
Number of pages of the book
180
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—