Analysis of Teacher Assistants´ Attitudes towards the Education of Roma Pupils
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038040" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038040 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
Original language description
V článku jsou shrnuty výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v roce 2009. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu byly analyzovány stanoviska a názory expertů, kteří se zabývají inkluzí sociálně znevýhodněných skupin. Každá země má k dispozici řadu mechanismů vedoucích k úspěšné integraci, jsou doporučeny akční plány, hovoříme o mediátorech, o podpoře, o projektech, dotacích, o asistenci ve školách. Jedno z nejdůležitějších doporučení se týká opatření, které by měly přijmout všechny evropské vlády atím doporučením je, že romské děti musí docházet hned a okamžitě do běžných základních škol, vzdělávat se v hlavním vzdělávacím proudu. Mezi další doporučení patří kvalitní příprava učitelů, která zahrnuje mimo jiné základy romštiny, romologie i romistiky. Stejně kvalitně musí být připraveni asistenti pedagoga a současně na všech úrovních vzděláváni romští pedagogové.
Czech name
Analýza postojů asistentů pedagoga ke vzdělávání romských žáků.
Czech description
V článku jsou shrnuty výsledky výzkumného šetření, které proběhlo v roce 2009. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu byly analyzovány stanoviska a názory expertů, kteří se zabývají inkluzí sociálně znevýhodněných skupin. Každá země má k dispozici řadu mechanismů vedoucích k úspěšné integraci, jsou doporučeny akční plány, hovoříme o mediátorech, o podpoře, o projektech, dotacích, o asistenci ve školách. Jedno z nejdůležitějších doporučení se týká opatření, které by měly přijmout všechny evropské vlády atím doporučením je, že romské děti musí docházet hned a okamžitě do běžných základních škol, vzdělávat se v hlavním vzdělávacím proudu. Mezi další doporučení patří kvalitní příprava učitelů, která zahrnuje mimo jiné základy romštiny, romologie i romistiky. Stejně kvalitně musí být připraveni asistenti pedagoga a současně na všech úrovních vzděláváni romští pedagogové.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
NĚMEC, J., VOJTOVÁ, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
ISBN
978-80-210-5033-4
Number of pages of the result
9
Pages from-to
—
Number of pages of the book
381
Publisher name
Nakladatelství MU
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—