Necessity of social pedagogue in school environment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F09%3A00038145" target="_blank" >RIV/00216224:14410/09:00038145 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální pedagog - jeho místo a možnosti uplatnění ve stávajícím systému školství v ČR aneb Sociální pedagog v praxi a jeho profesní příprava
Original language description
Příspěvek informuje o projektu, který se zaměřuje na vytvoření příznivých podmínek pro ustanovení adekvátní pozice profese - sociální pedagog v systému školství. Tak jak je vnímána z hlediska potřeby trhu a uplatnění těchto odborníků v oblasti pedagogických a pomáhajících profesí i v jiných rovinách, než jako sociálního pracovníka. Projekt byl sestaven z předběžných hledání významů statusu, role a způsobilosti sociálního pedagoga ve srovnání a vztahu se stávajícími pozicemi jako jsou vychovatel, školnípsycholog, asistent pedagoga, pedagog volného času, školní metodik prevence, sociální pedagog, výchovný poradce aj. vycházejících z dosavadní praxe v konfrontaci akademických pohledů a názorů pedagogů zabývajících se touto problematikou. Cílem je přiblížit se bezprostřední realitě základního školství a hledání profesní kompetence sociálního pedagoga v této oblasti.
Czech name
Sociální pedagog - jeho místo a možnosti uplatnění ve stávajícím systému školství v ČR aneb Sociální pedagog v praxi a jeho profesní příprava
Czech description
Příspěvek informuje o projektu, který se zaměřuje na vytvoření příznivých podmínek pro ustanovení adekvátní pozice profese - sociální pedagog v systému školství. Tak jak je vnímána z hlediska potřeby trhu a uplatnění těchto odborníků v oblasti pedagogických a pomáhajících profesí i v jiných rovinách, než jako sociálního pracovníka. Projekt byl sestaven z předběžných hledání významů statusu, role a způsobilosti sociálního pedagoga ve srovnání a vztahu se stávajícími pozicemi jako jsou vychovatel, školnípsycholog, asistent pedagoga, pedagog volného času, školní metodik prevence, sociální pedagog, výchovný poradce aj. vycházejících z dosavadní praxe v konfrontaci akademických pohledů a názorů pedagogů zabývajících se touto problematikou. Cílem je přiblížit se bezprostřední realitě základního školství a hledání profesní kompetence sociálního pedagoga v této oblasti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy (Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní konference)
ISBN
978-80-87182-08-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
Institut mezioborových studií Brno, ČR, 2009
Place of publication
Institut mezioborových studií Brno, ČR,
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—