All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

History Textbooks for the 7th Grade of Primary School and Their Didactic Background Level

Result description

This paper presents an analysis of the didactic background level of the History textbooks. It was chosen 9 current Czech history textbooks for the 7th grade of the primary school. Measurement of didactic background level of the textbook means quantity which is based on evaluating of the use of quantities verbal and video components. The quantitative components express the evaluation.

Keywords

history textbooksdidactic background level

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učebnice dějepisu pro 7. ročník základní školy z pohledu jejich didaktické vybavenosti

  • Original language description

    V příspěvku jsou prezentovány poznatky stran vyhodnocování učebnic z pohledu jejich didaktické vybavenosti. Do výběrového vzorku byly zahrnuty učebnice dějepisu pro 7. ročník základní školy, které jsou v současné době dostupné na našem trhu. Pod pojmem míra didaktické vybavenosti rozumíme veličinu, která je založena na vyhodnocování rozsahu využití strukturních (verbálních a obrazových) komponentů. Vyhodnocování je vyjádřeno pomocí kvantitativních koeficientů.

  • Czech name

    Učebnice dějepisu pro 7. ročník základní školy z pohledu jejich didaktické vybavenosti

  • Czech description

    V příspěvku jsou prezentovány poznatky stran vyhodnocování učebnic z pohledu jejich didaktické vybavenosti. Do výběrového vzorku byly zahrnuty učebnice dějepisu pro 7. ročník základní školy, které jsou v současné době dostupné na našem trhu. Pod pojmem míra didaktické vybavenosti rozumíme veličinu, která je založena na vyhodnocování rozsahu využití strukturních (verbálních a obrazových) komponentů. Vyhodnocování je vyjádřeno pomocí kvantitativních koeficientů.

Classification

  • Type

    Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2010

  • Issue of the periodical within the volume

    IV.

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    93-104

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

Basic information

Result type

Jx - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

Jx

CEP

AM - Pedagogy and education

Year of implementation

2010