Case study: Looks at the Physical Education Curriculum - what is the Objective of current Physical Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00052758" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00052758 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Případová studie: Pohledy na kurikulum tělesné výchovy - aneb co je cílem současné tělesné výchovy
Original language description
V kapitole je představena případová studie učitelky, která na gymnáziu vyučuje předmět tělesná výchova. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a na obsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula jsme se zaměřili na to, jak učitelka pojímá klíčové kompetence, a dále na očekávané výstupy (komunikační kompetenci a literární / čtenářskou gramotnost). Při analýzách obsahové dimenze kurikula jsme zjišťovali, jak učitelka přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé problémy týkající se tvorby a realizace kurikula tělesné výchovy v kontextu gymnaziálního vzdělávání.
Czech name
Případová studie: Pohledy na kurikulum tělesné výchovy - aneb co je cílem současné tělesné výchovy
Czech description
V kapitole je představena případová studie učitelky, která na gymnáziu vyučuje předmět tělesná výchova. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a na obsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula jsme se zaměřili na to, jak učitelka pojímá klíčové kompetence, a dále na očekávané výstupy (komunikační kompetenci a literární / čtenářskou gramotnost). Při analýzách obsahové dimenze kurikula jsme zjišťovali, jak učitelka přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé problémy týkající se tvorby a realizace kurikula tělesné výchovy v kontextu gymnaziálního vzdělávání.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Píšová, M., Kostková, K., Janík, T. (eds.). Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula.
ISBN
978-80-87000-78-6
Number of pages of the result
26
Pages from-to
175-201
Number of pages of the book
304
Publisher name
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—