Case study: The position of ethics education in the curriculum
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055723" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055723 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/pripadovestudie_pdf.pdf" target="_blank" >http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2011/06/pripadovestudie_pdf.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu
Original language description
V této kapitole je představena případová studie učitele, který se podílel na tvorbě školního vzdělávacího programu a v oborech společenskovědních jej na gymnáziu realizuje. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a naobsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula se zaměřujeme na to, jak učitel pojímá klíčové kompetence a dále intrapersonální, interpersonální a metasociální vztahy jako očekávané výstupy etické výchovy. Při analýzách obsahové dimenze kurikula jde o to zjistit, jak učitel přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé aktuální problémy týkající se tvorby a realizace kurikula etické výchovy a problematiky jako takové.
Czech name
Případová studie: Postavení etické výchovy v kurikulu
Czech description
V této kapitole je představena případová studie učitele, který se podílel na tvorbě školního vzdělávacího programu a v oborech společenskovědních jej na gymnáziu realizuje. Analýzy provedené v rámci případové studie se zaměřují především na cílovou a naobsahovou dimenzi kurikula. Při analýzách cílové dimenze kurikula se zaměřujeme na to, jak učitel pojímá klíčové kompetence a dále intrapersonální, interpersonální a metasociální vztahy jako očekávané výstupy etické výchovy. Při analýzách obsahové dimenze kurikula jde o to zjistit, jak učitel přistupuje k problematice transformace obsahu a strukturování obsahu. V závěru kapitoly jsou otevřeny některé aktuální problémy týkající se tvorby a realizace kurikula etické výchovy a problematiky jako takové.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Píšová, M., Kostková, K., & Janík, T. (Eds.), Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula
ISBN
978-80-87000-78-6
Number of pages of the result
27
Pages from-to
242-268
Number of pages of the book
303
Publisher name
Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—