All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Geography and history education: Changes of aims and contents on the background of curriculum reforms

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F11%3A00055604" target="_blank" >RIV/00216224:14410/11:00055604 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zeměpis a dějepis: proměny cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem

  • Original language description

    V příspěvku je stručně představen vývoj vyučovacích předmětů zeměpis a dějepis na našich školách. Vývoj obou vyučovacích předmětů je rozdělen do etap, které jsou vymezeny klíčovými kurikulárními reformami. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů a dalších dobových odborných textů jsou stručně popsány proměny cílů a obsahů geografického a historického vzdělávání. Autoři se zabývají důvody těchto proměn. Analýza ukázala, že geografické i historické vzdělávání bylo od svého vzniku předmětem mnoha reforem, jejichž dopady na zeměpis a dějepis vykazují některé společné znaky. Autoři tyto znaky hlouběji popisují a upozorňují v této souvislosti na značný empiricko-výzkumný potenciál kurikulárních studií.

  • Czech name

    Zeměpis a dějepis: proměny cílů a obsahů na pozadí kurikulárních reforem

  • Czech description

    V příspěvku je stručně představen vývoj vyučovacích předmětů zeměpis a dějepis na našich školách. Vývoj obou vyučovacích předmětů je rozdělen do etap, které jsou vymezeny klíčovými kurikulárními reformami. Na základě analýzy kurikulárních dokumentů a dalších dobových odborných textů jsou stručně popsány proměny cílů a obsahů geografického a historického vzdělávání. Autoři se zabývají důvody těchto proměn. Analýza ukázala, že geografické i historické vzdělávání bylo od svého vzniku předmětem mnoha reforem, jejichž dopady na zeměpis a dějepis vykazují některé společné znaky. Autoři tyto znaky hlouběji popisují a upozorňují v této souvislosti na značný empiricko-výzkumný potenciál kurikulárních studií.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Research Centre on Schooling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Škola ? statický element v sociálnej dynamike

  • ISBN

    978-80-8078-459-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    87-93

  • Publisher name

    Iura Edition

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Jan 1, 2011

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article