SOCIAL DETERMINATION OF EDUCATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00059852" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00059852 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SPOLEČENSKÁ DETERMINACE VZDĚLÁNÍ
Original language description
Článek poukazuje na širší společenské souvislosti vztahu společnosti, učitelů, žáků a studentů zvláště ke vzdělávání a hodnotě poznání vůbec. Z tohoto hlediska se ukazují jako klíčové dominantní hodnoty, sdílené v dané době a v daném typu společenského systému. Pro jejich společenskou ?definici? je určují i minulý vývoj a jeho převládající interpretace, přispívající v současnosti k diskreditaci základních humanistických, a tím i vzdělanostních ideálů. Na druhém místě je v textu zdůrazněn vliv společenského systému na konkrétní podobu systému školského a na určení jeho cílových funkcí. Analýza obou těchto problémových okruhů ukazuje příčiny současného krizového vývoje a neslučitelnost humanisticky pojatého školství s dominancí úzce pojatého finančního zisku.
Czech name
SPOLEČENSKÁ DETERMINACE VZDĚLÁNÍ
Czech description
Článek poukazuje na širší společenské souvislosti vztahu společnosti, učitelů, žáků a studentů zvláště ke vzdělávání a hodnotě poznání vůbec. Z tohoto hlediska se ukazují jako klíčové dominantní hodnoty, sdílené v dané době a v daném typu společenského systému. Pro jejich společenskou ?definici? je určují i minulý vývoj a jeho převládající interpretace, přispívající v současnosti k diskreditaci základních humanistických, a tím i vzdělanostních ideálů. Na druhém místě je v textu zdůrazněn vliv společenského systému na konkrétní podobu systému školského a na určení jeho cílových funkcí. Analýza obou těchto problémových okruhů ukazuje příčiny současného krizového vývoje a neslučitelnost humanisticky pojatého školství s dominancí úzce pojatého finančního zisku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AA - Philosophy and religion
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2012, Vzdělávání a dnešní společnost.
ISBN
9788090487796
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
201-205
Publisher name
MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—