Peer Interaction and Bullying among Pupils with Asperger Syndrome
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00061184" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00061184 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vrstevnické interakce a šikana žáků s Aspergerovým syndromem
Original language description
Příspěvek je zaměřen na socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem/vysoce funkčním autismem, a to zejména na vrstevnické vztahy, vrstevnické interakce a šikanu. Téma je velmi aktuální, neboť se počet žáků s Aspergerovýmsyndromem, kteří jsou vzděláváni v třídách běžných škol, zvyšuje. Současné výzkumy naznačují, že takoví žáci jsou snadným terčem šikany, což demonstrujeme kvalitativním šetřením - kazuistikou chlapce s Aspergerovým syndromem/vysoce funkčním autismem doplněnou sociometrickým šetřením ve třídě, kterou navštěvuje. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do podoby sociogramů.
Czech name
Vrstevnické interakce a šikana žáků s Aspergerovým syndromem
Czech description
Příspěvek je zaměřen na socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem/vysoce funkčním autismem, a to zejména na vrstevnické vztahy, vrstevnické interakce a šikanu. Téma je velmi aktuální, neboť se počet žáků s Aspergerovýmsyndromem, kteří jsou vzděláváni v třídách běžných škol, zvyšuje. Současné výzkumy naznačují, že takoví žáci jsou snadným terčem šikany, což demonstrujeme kvalitativním šetřením - kazuistikou chlapce s Aspergerovým syndromem/vysoce funkčním autismem doplněnou sociometrickým šetřením ve třídě, kterou navštěvuje. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do podoby sociogramů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs
ISBN
9788021059412
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
19
Pages from-to
405-423
Publisher name
MU
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—