All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

To the issue of literary education in the primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063431" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063431 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K problematice literárního vzdělávání v primární škole

  • Original language description

    Příspěvek byl vytvořen v rámci připravované dizertační práce a upozorňuje na problematiku implementace současného literárního kurikula do učebnic literární výchovy - čítanek. Jeho cílem je představit výzkumný nástroj, jenž bude následně použit k analýzekvality současných čítankových řad pro primární školu z hlediska naplnění komunikačního pojetí literárního vzdělávání. Komunikační pojetí literárního vzdělávání zohledňující umělecký text jako vlastní obsah výuky literatury bylo prosazeno v rámci kurikulární reformy. Jeho konkrétní naplnění v projektovém kurikulu literární výchovy na prvním stupni základních škol však doposud nepovažujeme za adekvátní, což v připravované dizertační práci chceme doložit obsahovou analýzou čítanek primární školy. Prezentovaný výzkumný nástroj umožní posoudit, do jaké míry je v čítankách primární školy zohledňována vlastní práce s uměleckým textem, jež tvoří základní kámen komunikačního pojetí literárního vzdělávání.

  • Czech name

    K problematice literárního vzdělávání v primární škole

  • Czech description

    Příspěvek byl vytvořen v rámci připravované dizertační práce a upozorňuje na problematiku implementace současného literárního kurikula do učebnic literární výchovy - čítanek. Jeho cílem je představit výzkumný nástroj, jenž bude následně použit k analýzekvality současných čítankových řad pro primární školu z hlediska naplnění komunikačního pojetí literárního vzdělávání. Komunikační pojetí literárního vzdělávání zohledňující umělecký text jako vlastní obsah výuky literatury bylo prosazeno v rámci kurikulární reformy. Jeho konkrétní naplnění v projektovém kurikulu literární výchovy na prvním stupni základních škol však doposud nepovažujeme za adekvátní, což v připravované dizertační práci chceme doložit obsahovou analýzou čítanek primární školy. Prezentovaný výzkumný nástroj umožní posoudit, do jaké míry je v čítankách primární školy zohledňována vlastní práce s uměleckým textem, jež tvoří základní kámen komunikačního pojetí literárního vzdělávání.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii

  • ISBN

    9788055506647

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    372-375

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove

  • Place of publication

    Prešov

  • Event location

    Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Preš

  • Event date

    Jan 1, 2012

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article