To the issue of literary education in the primary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00063431" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00063431 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
K problematice literárního vzdělávání v primární škole
Original language description
Příspěvek byl vytvořen v rámci připravované dizertační práce a upozorňuje na problematiku implementace současného literárního kurikula do učebnic literární výchovy - čítanek. Jeho cílem je představit výzkumný nástroj, jenž bude následně použit k analýzekvality současných čítankových řad pro primární školu z hlediska naplnění komunikačního pojetí literárního vzdělávání. Komunikační pojetí literárního vzdělávání zohledňující umělecký text jako vlastní obsah výuky literatury bylo prosazeno v rámci kurikulární reformy. Jeho konkrétní naplnění v projektovém kurikulu literární výchovy na prvním stupni základních škol však doposud nepovažujeme za adekvátní, což v připravované dizertační práci chceme doložit obsahovou analýzou čítanek primární školy. Prezentovaný výzkumný nástroj umožní posoudit, do jaké míry je v čítankách primární školy zohledňována vlastní práce s uměleckým textem, jež tvoří základní kámen komunikačního pojetí literárního vzdělávání.
Czech name
K problematice literárního vzdělávání v primární škole
Czech description
Příspěvek byl vytvořen v rámci připravované dizertační práce a upozorňuje na problematiku implementace současného literárního kurikula do učebnic literární výchovy - čítanek. Jeho cílem je představit výzkumný nástroj, jenž bude následně použit k analýzekvality současných čítankových řad pro primární školu z hlediska naplnění komunikačního pojetí literárního vzdělávání. Komunikační pojetí literárního vzdělávání zohledňující umělecký text jako vlastní obsah výuky literatury bylo prosazeno v rámci kurikulární reformy. Jeho konkrétní naplnění v projektovém kurikulu literární výchovy na prvním stupni základních škol však doposud nepovažujeme za adekvátní, což v připravované dizertační práci chceme doložit obsahovou analýzou čítanek primární školy. Prezentovaný výzkumný nástroj umožní posoudit, do jaké míry je v čítankách primární školy zohledňována vlastní práce s uměleckým textem, jež tvoří základní kámen komunikačního pojetí literárního vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Komplexnosť a integrita v predprimárnej, primárnej a špeciálnej edukácii
ISBN
9788055506647
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
372-375
Publisher name
Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Prešove
Place of publication
Prešov
Event location
Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity v Preš
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—