Resilience Theory as a Source of Educational Approach to At-Risk Children
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064220" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064220 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Koncept resilience jako zdroj edukačních strategií podpory dětí v riziku
Original language description
V kapitole tematizujeme teorii resilience ve vztahu k jedincům v riziku poruchy chování, romským žákům se sociálním znevýhodněním. Teorie bere v potaz jak rizikové, tak protektivní faktory jakožto prediktory vzniku poruchy chování. Prostředí sociálního znevýhodnění je místem kumulace rizik, která pravděpodobnost vzniku poruch chování zvyšují. Naopak škola je prostředím, které má potenciál poskytovat jedinci zdroje resilience a tím pravděpodobnost vzniku poruch chování snížit. Znalost rizikových i protektivních faktorů považujeme za důležité východisko prevence a včasné intervence u jedinců v riziku těchto poruch.
Czech name
Koncept resilience jako zdroj edukačních strategií podpory dětí v riziku
Czech description
V kapitole tematizujeme teorii resilience ve vztahu k jedincům v riziku poruchy chování, romským žákům se sociálním znevýhodněním. Teorie bere v potaz jak rizikové, tak protektivní faktory jakožto prediktory vzniku poruchy chování. Prostředí sociálního znevýhodnění je místem kumulace rizik, která pravděpodobnost vzniku poruch chování zvyšují. Naopak škola je prostředím, které má potenciál poskytovat jedinci zdroje resilience a tím pravděpodobnost vzniku poruch chování snížit. Znalost rizikových i protektivních faktorů považujeme za důležité východisko prevence a včasné intervence u jedinců v riziku těchto poruch.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vojtová, V., Červenka, K. et al. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk for and with behavioural disorders.
ISBN
9788021061347
Number of pages of the result
10
Pages from-to
61-70
Number of pages of the book
193
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—