The concept of tacit knowledge in the paradigm of a unified field
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00066948" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00066948 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pojetí tacitních znalostí v paradigmatu sjednoceného pole
Original language description
Cílem teoretické studie je vyjasnit pojetí tacitních znalostí (TZ). V první části autoři ukazují, v čem tkví hlavní problém současného diskurzu o tacitních znalostech. Jestliže budeme vnímat znalost jako mentální reprezentaci, nemůžeme náležitě pochopita zkoumat TZ. Ve druhé části za pomocí příkladů z děl J. Deweyho a J. Piageta autoři dokládají, že zde již jedno století existuje alternativní ? funkcionální ? pojetí znalosti. Třetí část se zaměřuje na definice znalosti a poukazuje na fakt, že problematika takových definic spočívá v tom, že pedagogové a epistemologové nerozhodně stojí mezi tradičním a alternativním paradigmatem (v textu pracovně nazývaných: ?paradigma oddělených objektů? a ?paradigma sjednoceného pole?). To vede k mnohým nesrovnalostemv jednotlivých teoriích a k jejich malé použitelnosti v praxi. Ve čtvrté části autoři představují epistemologické pozadí tradičního paradigmatu, aby v části páté poskytli popis pozadí paradigmatu alternativního.
Czech name
Pojetí tacitních znalostí v paradigmatu sjednoceného pole
Czech description
Cílem teoretické studie je vyjasnit pojetí tacitních znalostí (TZ). V první části autoři ukazují, v čem tkví hlavní problém současného diskurzu o tacitních znalostech. Jestliže budeme vnímat znalost jako mentální reprezentaci, nemůžeme náležitě pochopita zkoumat TZ. Ve druhé části za pomocí příkladů z děl J. Deweyho a J. Piageta autoři dokládají, že zde již jedno století existuje alternativní ? funkcionální ? pojetí znalosti. Třetí část se zaměřuje na definice znalosti a poukazuje na fakt, že problematika takových definic spočívá v tom, že pedagogové a epistemologové nerozhodně stojí mezi tradičním a alternativním paradigmatem (v textu pracovně nazývaných: ?paradigma oddělených objektů? a ?paradigma sjednoceného pole?). To vede k mnohým nesrovnalostemv jednotlivých teoriích a k jejich malé použitelnosti v praxi. Ve čtvrté části autoři představují epistemologické pozadí tradičního paradigmatu, aby v části páté poskytli popis pozadí paradigmatu alternativního.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-20049S" target="_blank" >GA13-20049S: Acquisition of tacit knowledge of student teachers during their teaching practice</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
23
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
27
Pages from-to
664-690
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—