Teachers as Actors of Inclusion in Primary School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072963" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072963 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitelé jako aktéři inkluze v základní škole
Original language description
Výzkumy týkající se faktorů úspěšnosti inkluze ukazují, že je to právě personální zajištění, které do značné míry ovlivňuje úspěšnost vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Není to přitom jen odborná příprava či teoretická vybavenost teoretických pracovníků, ale především jejich ztotožnění se s inkluzivními principy, co hraje v procesu inkluze klíčovou roli. Tato kapitola mapuje postoje učitelů českých základních škol k inkluzivnímu vzdělávání různých skupin žáků a identifikuje faktory,které tyto postoje ovlivňují. Ke sběru dat byla využita upravená verze dotazníku Sentiments, Attitudes and Concerns about Inclusive Education (SACIE) zaměřeného na oblast emocí, postojů a obav budoucích učitelů z inkluzivního vzdělávání (Forlin, Earle, Loreman, Sharma, 2011), výzkumným vzorkem je 92 učitelů českých základních škol z pěti krajů ČR.
Czech name
Učitelé jako aktéři inkluze v základní škole
Czech description
Výzkumy týkající se faktorů úspěšnosti inkluze ukazují, že je to právě personální zajištění, které do značné míry ovlivňuje úspěšnost vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Není to přitom jen odborná příprava či teoretická vybavenost teoretických pracovníků, ale především jejich ztotožnění se s inkluzivními principy, co hraje v procesu inkluze klíčovou roli. Tato kapitola mapuje postoje učitelů českých základních škol k inkluzivnímu vzdělávání různých skupin žáků a identifikuje faktory,které tyto postoje ovlivňují. Ke sběru dat byla využita upravená verze dotazníku Sentiments, Attitudes and Concerns about Inclusive Education (SACIE) zaměřeného na oblast emocí, postojů a obav budoucích učitelů z inkluzivního vzdělávání (Forlin, Earle, Loreman, Sharma, 2011), výzkumným vzorkem je 92 učitelů českých základních škol z pěti krajů ČR.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.
ISBN
9788021066885
Number of pages of the result
26
Pages from-to
33-58
Number of pages of the book
156
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—