All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Teachers as Actors of Inclusion in Primary School

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072963" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072963 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Učitelé jako aktéři inkluze v základní škole

  • Original language description

    Výzkumy týkající se faktorů úspěšnosti inkluze ukazují, že je to právě personální zajištění, které do značné míry ovlivňuje úspěšnost vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Není to přitom jen odborná příprava či teoretická vybavenost teoretických pracovníků, ale především jejich ztotožnění se s inkluzivními principy, co hraje v procesu inkluze klíčovou roli. Tato kapitola mapuje postoje učitelů českých základních škol k inkluzivnímu vzdělávání různých skupin žáků a identifikuje faktory,které tyto postoje ovlivňují. Ke sběru dat byla využita upravená verze dotazníku Sentiments, Attitudes and Concerns about Inclusive Education (SACIE) zaměřeného na oblast emocí, postojů a obav budoucích učitelů z inkluzivního vzdělávání (Forlin, Earle, Loreman, Sharma, 2011), výzkumným vzorkem je 92 učitelů českých základních škol z pěti krajů ČR.

  • Czech name

    Učitelé jako aktéři inkluze v základní škole

  • Czech description

    Výzkumy týkající se faktorů úspěšnosti inkluze ukazují, že je to právě personální zajištění, které do značné míry ovlivňuje úspěšnost vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Není to přitom jen odborná příprava či teoretická vybavenost teoretických pracovníků, ale především jejich ztotožnění se s inkluzivními principy, co hraje v procesu inkluze klíčovou roli. Tato kapitola mapuje postoje učitelů českých základních škol k inkluzivnímu vzdělávání různých skupin žáků a identifikuje faktory,které tyto postoje ovlivňují. Ke sběru dat byla využita upravená verze dotazníku Sentiments, Attitudes and Concerns about Inclusive Education (SACIE) zaměřeného na oblast emocí, postojů a obav budoucích učitelů z inkluzivního vzdělávání (Forlin, Earle, Loreman, Sharma, 2011), výzkumným vzorkem je 92 učitelů českých základních škol z pěti krajů ČR.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Aktéři školní inkluze. School Inclusion Actors.

  • ISBN

    9788021066885

  • Number of pages of the result

    26

  • Pages from-to

    33-58

  • Number of pages of the book

    156

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter