All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Factors of successful inclusion of pupils with autistic spectrum disorders

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2002182" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2002182 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s poruchou autistického spektra

  • Original language description

    Problematika inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je v současnosti velmi diskutovaným tématem. Předložený příspěvek se zabývá připraveností pedagogů 1. stupně ZŠ na inkluzivní vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (též PAS) v běžných třídách základních škol. Soustředí se na vzdělání pedagogů v této oblasti, zkoumá jejich postoje, názory na inkluzivní vzdělávání, dále na možné obavy pedagogů a na jejich znalosti v oblastech, které zefektivňují výuku žáka s PAS. Hlavní metodou v rámci prezentované výzkumné linie bylo dotazování a technikou dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval přesně formulované položky, na které odpovídali pedagogičtí pracovníci vzdělávající žáky na 1. stupni škol hlavního vzdělávacího proudu. V závěru příspěvku jsou pak, dle předem stanovených kritérií, prezentovány zajímavé výsledky analýz objasňující postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra

  • Czech name

    Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s poruchou autistického spektra

  • Czech description

    Problematika inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je v současnosti velmi diskutovaným tématem. Předložený příspěvek se zabývá připraveností pedagogů 1. stupně ZŠ na inkluzivní vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (též PAS) v běžných třídách základních škol. Soustředí se na vzdělání pedagogů v této oblasti, zkoumá jejich postoje, názory na inkluzivní vzdělávání, dále na možné obavy pedagogů a na jejich znalosti v oblastech, které zefektivňují výuku žáka s PAS. Hlavní metodou v rámci prezentované výzkumné linie bylo dotazování a technikou dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval přesně formulované položky, na které odpovídali pedagogičtí pracovníci vzdělávající žáky na 1. stupni škol hlavního vzdělávacího proudu. V závěru příspěvku jsou pak, dle předem stanovených kritérií, prezentovány zajímavé výsledky analýz objasňující postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Perspektivy společného vzdělávání

  • ISBN

    978-80-244-5430-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    9-18

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Mar 14, 2017

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article