Factors of successful inclusion of pupils with autistic spectrum disorders
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2002182" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2002182 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s poruchou autistického spektra
Original language description
Problematika inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je v současnosti velmi diskutovaným tématem. Předložený příspěvek se zabývá připraveností pedagogů 1. stupně ZŠ na inkluzivní vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (též PAS) v běžných třídách základních škol. Soustředí se na vzdělání pedagogů v této oblasti, zkoumá jejich postoje, názory na inkluzivní vzdělávání, dále na možné obavy pedagogů a na jejich znalosti v oblastech, které zefektivňují výuku žáka s PAS. Hlavní metodou v rámci prezentované výzkumné linie bylo dotazování a technikou dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval přesně formulované položky, na které odpovídali pedagogičtí pracovníci vzdělávající žáky na 1. stupni škol hlavního vzdělávacího proudu. V závěru příspěvku jsou pak, dle předem stanovených kritérií, prezentovány zajímavé výsledky analýz objasňující postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Czech name
Faktory ovlivňující úspěšnost inkluze žáků s poruchou autistického spektra
Czech description
Problematika inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami je v současnosti velmi diskutovaným tématem. Předložený příspěvek se zabývá připraveností pedagogů 1. stupně ZŠ na inkluzivní vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra (též PAS) v běžných třídách základních škol. Soustředí se na vzdělání pedagogů v této oblasti, zkoumá jejich postoje, názory na inkluzivní vzdělávání, dále na možné obavy pedagogů a na jejich znalosti v oblastech, které zefektivňují výuku žáka s PAS. Hlavní metodou v rámci prezentované výzkumné linie bylo dotazování a technikou dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval přesně formulované položky, na které odpovídali pedagogičtí pracovníci vzdělávající žáky na 1. stupni škol hlavního vzdělávacího proudu. V závěru příspěvku jsou pak, dle předem stanovených kritérií, prezentovány zajímavé výsledky analýz objasňující postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Perspektivy společného vzdělávání
ISBN
978-80-244-5430-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
9-18
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Mar 14, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—