Student teachers reflection on their social role during long term practice in school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00073778" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00073778 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.acor.cz/acor/media/content/Konference/program_konference_web.pdf" target="_blank" >http://www.acor.cz/acor/media/content/Konference/program_konference_web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
?Cítil jsem se jako bachař.? Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi
Original language description
Příspěvek vychází z analýzy deníků z praxe 58 studentů Pedagogické fakulty. Na otázku ?Jak studenti na praxi vnímají svoji sociální roli ve škole?? odpovídáme ve vztahu k cvičným učitelům a k žákům. Studenti se mezi těmito dvěma stranami ocitají v kvazikontrolní roli. Ve vztahu k žákům vstupují do role kontrolních agentů, což je opozitum k roli kontrolovaných, kterou hrají ve vztahu k cvičným učitelům. Reflexe kontrolní role studentů na praxi je zachycena ve třech oblastech: didaktické, sociální a osobnostní.
Czech name
?Cítil jsem se jako bachař.? Reflexe nové sociální role studenty učitelství na praxi
Czech description
Příspěvek vychází z analýzy deníků z praxe 58 studentů Pedagogické fakulty. Na otázku ?Jak studenti na praxi vnímají svoji sociální roli ve škole?? odpovídáme ve vztahu k cvičným učitelům a k žákům. Studenti se mezi těmito dvěma stranami ocitají v kvazikontrolní roli. Ve vztahu k žákům vstupují do role kontrolních agentů, což je opozitum k roli kontrolovaných, kterou hrají ve vztahu k cvičným učitelům. Reflexe kontrolní role studentů na praxi je zachycena ve třech oblastech: didaktické, sociální a osobnostní.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-24456S" target="_blank" >GA13-24456S: Power in the classes taught by student teachers</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů