All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The influence of teacher?s subjective theories on the quality of education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086405" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086405 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv subjektivní teorie učitele na kvalitu výuky

  • Original language description

    Kvalita výuky je z didaktického pohledu záležitostí reflexe, orientované na cíle, obsah, metodickou (strukturní) a vztahovou dimenzi výuky. Při respektování komponent a charakteristik zakládajících kvalitu výuky se autorky zaměřují na subjektivní teorieučitele jako proměnnou v procesu výuky. Sledují cílové hodnoty v intencích kvalitního vzdělávání, které vycházejí z jiného/nového náhledu na přírodu a kulturu a představují ideovou dimenzi kurikula v rámci řešené problematiky. Po zdůvodnění a vymezení hlavních atributů předkládají výsledky výzkumu, jehož cílem bylo popsat subjektivní teorie vybrané skupiny učitelů o tzv. biofilní orientaci vzdělávání a zjistit, jak se tyto teorie promítají ve výuce. Byla použita technika strukturování konceptů vycházející z polostrukturovaného rozhovoru.

  • Czech name

    Vliv subjektivní teorie učitele na kvalitu výuky

  • Czech description

    Kvalita výuky je z didaktického pohledu záležitostí reflexe, orientované na cíle, obsah, metodickou (strukturní) a vztahovou dimenzi výuky. Při respektování komponent a charakteristik zakládajících kvalitu výuky se autorky zaměřují na subjektivní teorieučitele jako proměnnou v procesu výuky. Sledují cílové hodnoty v intencích kvalitního vzdělávání, které vycházejí z jiného/nového náhledu na přírodu a kulturu a představují ideovou dimenzi kurikula v rámci řešené problematiky. Po zdůvodnění a vymezení hlavních atributů předkládají výsledky výzkumu, jehož cílem bylo popsat subjektivní teorie vybrané skupiny učitelů o tzv. biofilní orientaci vzdělávání a zjistit, jak se tyto teorie promítají ve výuce. Byla použita technika strukturování konceptů vycházející z polostrukturovaného rozhovoru.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015

  • ISBN

    9788075092878

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    225-236

  • Publisher name

    Mendelova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Křtiny

  • Event location

    Křtiny

  • Event date

    Sep 15, 2015

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article