All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Textbooks of Physics from boys and girls point of view

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086727" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086727 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Fyzikální učebnice z pohledu chlapců a dívek

  • Original language description

    Tento příspěvek popisuje vnímání, čtení a způsob procházení tří vybraných učebnic fyziky žáky (n = 12) základních škol. Výzkum se přitom zaměřuje a poukazuje na rozdíly mezi chlapci a dívkami. V rámci každé učebnice byla vybrána kapitola o spalovacích motorech. Jako výzkumná metoda umožňující srovnání byla využita metoda eye-trackingu za pomoci přístroje SMI RED 250 a následně také hloubkového rozhovoru. Výstupy příspěvku ukazují zmiňované rozdíly ve vnímání učebnic a práci s nimi mezi chlapci a dívkami. Naznačují také možné úpravy fyzikálních učebnice, které by mohly zvýšit efektivitu (čtenost a srozumitelnost) při výuce fyziky. Výzkum byl realizován v průběhu října 2015.

  • Czech name

    Fyzikální učebnice z pohledu chlapců a dívek

  • Czech description

    Tento příspěvek popisuje vnímání, čtení a způsob procházení tří vybraných učebnic fyziky žáky (n = 12) základních škol. Výzkum se přitom zaměřuje a poukazuje na rozdíly mezi chlapci a dívkami. V rámci každé učebnice byla vybrána kapitola o spalovacích motorech. Jako výzkumná metoda umožňující srovnání byla využita metoda eye-trackingu za pomoci přístroje SMI RED 250 a následně také hloubkového rozhovoru. Výstupy příspěvku ukazují zmiňované rozdíly ve vnímání učebnic a práci s nimi mezi chlapci a dívkami. Naznačují také možné úpravy fyzikálních učebnice, které by mohly zvýšit efektivitu (čtenost a srozumitelnost) při výuce fyziky. Výzkum byl realizován v průběhu října 2015.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Moderní trendy ve vyučování, matematiky a přírodovědných předmětů V

  • ISBN

    9788021081369

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    68-77

  • Publisher name

    Masarykova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jan 1, 2015

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article