All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Implementig curricular reform in the Czech Republic: general issues in the light of Physical Education curriculum

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F16%3A00088749" target="_blank" >RIV/00216224:14410/16:00088749 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy

  • Original language description

    V kapitole jsou analyzovány některé obecné problémy související s výzkumem implementace kurikulární reformy v České republice. Jedná se o zejména o problém kongruence, resp. implementační fidelity, jenž je ukazatelem završeného a věrného zavedení edukační změny do praxe. Na příkladu kurikula tělesné výchovy je vyloženo, s jakými problémy se v České republice tento proces potýkal.

  • Czech name

    Implementace kurikulární reformy v České republice: obecné problémy konkretizované pohledem na kurikulum tělesné výchovy

  • Czech description

    V kapitole jsou analyzovány některé obecné problémy související s výzkumem implementace kurikulární reformy v České republice. Jedná se o zejména o problém kongruence, resp. implementační fidelity, jenž je ukazatelem završeného a věrného zavedení edukační změny do praxe. Na příkladu kurikula tělesné výchovy je vyloženo, s jakými problémy se v České republice tento proces potýkal.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA15-05122S" target="_blank" >GA15-05122S: Between acceptance and resistance: Teachers' perceptions of curriculum changes 10 years into the reform implementation</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Premeny školského kurikula: slovenská a česká skúsenosť

  • ISBN

    9788055710921

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    131-141

  • Number of pages of the book

    202

  • Publisher name

    Belianum

  • Place of publication

    Banská Bystrica

  • UT code for WoS chapter