All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

What is taught the children about nutrition?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106444" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106444 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Co se děti učí o výživě?

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá utvářením výživové gramotnosti dětí ve školním prostředí. Posluchače seznamuje s vymezením učiva o výživě v současných školských dokumentech a pojetím učiva v učebnicích pro základní vzdělávání. Cílem příspěvku je upozornit na časté opomíjení uvedené problematiky v základním vzdělávání a na úskalí při zavádění výživové problematiky do školního kurikula. Podrobněji analyzuje učebnice pro základní školy, kde poukazuje na nekoncepčnost výživového vzdělávání, ale také na množství ne zcela správných nebo zavádějících informací. Současně upozorňuje na absenci zcela zásadních informací pro utváření výživové gramotnosti dětí a jejich následné správné výživové chování. V závěrech příspěvku jsou shrnuta hlavní doporučení k úspěšné edukaci dětí ve výživě.

  • Czech name

    Co se děti učí o výživě?

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá utvářením výživové gramotnosti dětí ve školním prostředí. Posluchače seznamuje s vymezením učiva o výživě v současných školských dokumentech a pojetím učiva v učebnicích pro základní vzdělávání. Cílem příspěvku je upozornit na časté opomíjení uvedené problematiky v základním vzdělávání a na úskalí při zavádění výživové problematiky do školního kurikula. Podrobněji analyzuje učebnice pro základní školy, kde poukazuje na nekoncepčnost výživového vzdělávání, ale také na množství ne zcela správných nebo zavádějících informací. Současně upozorňuje na absenci zcela zásadních informací pro utváření výživové gramotnosti dětí a jejich následné správné výživové chování. V závěrech příspěvku jsou shrnuta hlavní doporučení k úspěšné edukaci dětí ve výživě.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů