All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Towards Gender Sensitive Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106578" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106578 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Towards Gender Sensitive Education

  • Original language description

    Škola hraje důležitou roli v procesu genderové socializace dětí a, jak ukazují zahraniční i tuzemské výzkumu, podílí se na reprodukci genderové nerovnosti ve společnosti. Studující na pedagogických fakultách nejsou během přípravy na svou budoucí učitelskou profesi v genderové problematice vzděláváni. Zůstávají tak ve svém přístupu k žákům a žákyním často genderově slepí nebo přímo stereotypní. Příspěvek představuje mezinárodní projekt Towards Gender Sensitive Education (TGSE) realizovaný na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a na něj navázaný projekt disertační práce Utváření genderové citlivosti u studentů a studentek pedagogických oborů. Projekt TGSE porovnává způsob prosazování genderově citlivého vzdělávání v České republice, Rakousku a Maďarsku a vytváří kurzy genderově citlivého vzdělávání pro současné i budoucí učitele. Disertační projekt se věnuje procesu utváření genderové citlivosti studujících zapsaných v semestrálním kurzu Genderová citlivost v pedagogické praxi. Teoreticky je disertační projekt rámován feministickým poststrukturalismem, metodologicky je ukotven v diskurzivní analýze.

  • Czech name

    Towards Gender Sensitive Education

  • Czech description

    Škola hraje důležitou roli v procesu genderové socializace dětí a, jak ukazují zahraniční i tuzemské výzkumu, podílí se na reprodukci genderové nerovnosti ve společnosti. Studující na pedagogických fakultách nejsou během přípravy na svou budoucí učitelskou profesi v genderové problematice vzděláváni. Zůstávají tak ve svém přístupu k žákům a žákyním často genderově slepí nebo přímo stereotypní. Příspěvek představuje mezinárodní projekt Towards Gender Sensitive Education (TGSE) realizovaný na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity a na něj navázaný projekt disertační práce Utváření genderové citlivosti u studentů a studentek pedagogických oborů. Projekt TGSE porovnává způsob prosazování genderově citlivého vzdělávání v České republice, Rakousku a Maďarsku a vytváří kurzy genderově citlivého vzdělávání pro současné i budoucí učitele. Disertační projekt se věnuje procesu utváření genderové citlivosti studujících zapsaných v semestrálním kurzu Genderová citlivost v pedagogické praxi. Teoreticky je disertační projekt rámován feministickým poststrukturalismem, metodologicky je ukotven v diskurzivní analýze.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů