Task design in telecollaborative projects aimed at intercultural competence development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F21%3A00124073" target="_blank" >RIV/00216224:14410/21:00124073 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Design učebních úloh v telekolaborativních projektech zaměřených na rozvoj interkulturní komunikační kompetence
Original language description
Současný výzkum věnovaný rozvoji interkulturní komunikační kompetence (ICC) lze rozdělit na dva hlavní proudy: tradiční přístup k rozvoji ICC ve třídě a přístup zohledňující telekolaboraci, přičemž současný empirický výzkum rozvoje ICC zahrnující moderní technologie počet studií tradičního proudu převyšuje (Lewis & O’Dowd 2016; Liddicoat & Scarino 2013 in Liu 2019; Liu 2019; Godwin-Jones 2013). Díky telekolaborativním nástrojům dochází k posunu vnímání možností interkulturního učení (Lee 2009; O’Dowd 2011) a jsou dokonce považovány za efektivnější než tradiční výuka ve třídě (Li & Wang 2014). Proto je ve výzkumu rozvoje ICC v kontextu CALL (Computer Assisted Language Learning) v posledních letech patrná jasná tendence věnovat se tzv. multimodal communicative competence (MCC) a vlivu přechodu od „textu k obrazovce“ na úspěšnost interkulturních výměn (Hauck 2007). Cílem textu je tedy v návaznosti na tyto výukové i výzkumné trendy v oblasti rozvoje ICC přinést konkrétní příklady designu telekolaborativních učebních úloh, které v odborné literatuře nacházíme.
Czech name
Design učebních úloh v telekolaborativních projektech zaměřených na rozvoj interkulturní komunikační kompetence
Czech description
Současný výzkum věnovaný rozvoji interkulturní komunikační kompetence (ICC) lze rozdělit na dva hlavní proudy: tradiční přístup k rozvoji ICC ve třídě a přístup zohledňující telekolaboraci, přičemž současný empirický výzkum rozvoje ICC zahrnující moderní technologie počet studií tradičního proudu převyšuje (Lewis & O’Dowd 2016; Liddicoat & Scarino 2013 in Liu 2019; Liu 2019; Godwin-Jones 2013). Díky telekolaborativním nástrojům dochází k posunu vnímání možností interkulturního učení (Lee 2009; O’Dowd 2011) a jsou dokonce považovány za efektivnější než tradiční výuka ve třídě (Li & Wang 2014). Proto je ve výzkumu rozvoje ICC v kontextu CALL (Computer Assisted Language Learning) v posledních letech patrná jasná tendence věnovat se tzv. multimodal communicative competence (MCC) a vlivu přechodu od „textu k obrazovce“ na úspěšnost interkulturních výměn (Hauck 2007). Cílem textu je tedy v návaznosti na tyto výukové i výzkumné trendy v oblasti rozvoje ICC přinést konkrétní příklady designu telekolaborativních učebních úloh, které v odborné literatuře nacházíme.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Rozvíjení interkulturní komunikační kompetence ve výuce cizích jazyků 4
ISBN
9788026110781
Number of pages of the result
12
Pages from-to
18-29
Number of pages of the book
206
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
UT code for WoS chapter
—