Supporting Confidence in One's Own Creative Potential as an Important Part of the Professional Training of Art Teachers in the Pre-primary and Primary Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F23%3A00132736" target="_blank" >RIV/00216224:14410/23:00132736 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok-2-2023/" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok-2-2023/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2023.22.2.127-137" target="_blank" >10.54937/ssf.2023.22.2.127-137</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora důvěry ve vlastní tvůrčí potenciál jako důležitá součást profesní přípravy učitelů výtvarné výchovy v preprimárním a primárním vzdělávání
Original language description
Příspěvek interpretuje závěry vybraného výzkumu zaměřeného na kvalitu výtvarné výchovy a poukazuje na možnosti, jak lze tyto poznatky zpětně využít v pregraduální přípravě budoucích učitelů mateřských a základních škol. Text také pojednává o negativních jevech vyskytujících se v praxi výtvarné výchovy, upozorňuje především na reprodukci a napodobování formálních výstupů výtvarné činnosti. Jako funkční alternativu nabízí aktivační metody. Jejich propagace se snoubí s podporou důvěry v pedagogický potenciál a tvůrčí zkušenosti učitele.
Czech name
Podpora důvěry ve vlastní tvůrčí potenciál jako důležitá součást profesní přípravy učitelů výtvarné výchovy v preprimárním a primárním vzdělávání
Czech description
Příspěvek interpretuje závěry vybraného výzkumu zaměřeného na kvalitu výtvarné výchovy a poukazuje na možnosti, jak lze tyto poznatky zpětně využít v pregraduální přípravě budoucích učitelů mateřských a základních škol. Text také pojednává o negativních jevech vyskytujících se v praxi výtvarné výchovy, upozorňuje především na reprodukci a napodobování formálních výstupů výtvarné činnosti. Jako funkční alternativu nabízí aktivační metody. Jejich propagace se snoubí s podporou důvěry v pedagogický potenciál a tvůrčí zkušenosti učitele.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Volume of the periodical
22
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
12
Pages from-to
127-138
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—