All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Public services quality improvement and public services standards

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00024604" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00024604 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Public services quality improvement and public services standards

  • Original language description

    When the fundamental work on the reform of local public administration had been accomplished and the most of the problems arisen from the impossibility to sufficiently apply the principles of decentralization and the principles of subsidiarity in the public administration had been solved, more attention was focused on the modernization and the quality of the public sector. The public (citizens) with the substantial help of the media have requirements for the public administration concerning the speed and the efficiency of its activities and the quality of the provided services. The article presents chosen results of the project Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations of Czech Science Foundation number 402/07/1486.

  • Czech name

    Standardy veřejných služeb jako možnost zvyšování kvality veřejných služeb

  • Czech description

    Reforma územní veřejné správy pomohla vyřešit většinu problémů vznikající v důsledku nemožnosti dostatečně uplatňovat ve veřejné správě principy decentralizace a subsidiarity. Po její aplikaci začala být pozornost ve větší míře věnována modernizaci a kvalitě veřejného sektoru. Nový systém organizací veřejné správy dával šanci k použití moderních přístupů řízení organizací pocházejících z oblasti řízení organizací soukromého sektoru. Vstup České republiky do Evropské unie také znamenal možnost ve větší míře využívat zahraničních zkušeností. Právě kvalita je jednou z oblastí, které Vláda ČR významně prosazovala. Ke zvyšování kvality veřejné správy lze použít mnoho metod a přístupů, jedním z nich je i definování a prosazování standardů veřejných služeb. Nicméně i standardy, mají svá omezení, s kterými je třeba při jejich zavádění kalkulovat. Článek představuje vybrané výsledky z projektu GA ČR 402/07/1486 s názvem Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F07%2F1486" target="_blank" >GA402/07/1486: Measurement of Citizens' Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    European Spatial Research and Policy

  • ISSN

    1231-1952

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    15/2008

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database