Public services quality improvement and public services standards
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F08%3A00024604" target="_blank" >RIV/00216224:14560/08:00024604 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Public services quality improvement and public services standards
Original language description
When the fundamental work on the reform of local public administration had been accomplished and the most of the problems arisen from the impossibility to sufficiently apply the principles of decentralization and the principles of subsidiarity in the public administration had been solved, more attention was focused on the modernization and the quality of the public sector. The public (citizens) with the substantial help of the media have requirements for the public administration concerning the speed and the efficiency of its activities and the quality of the provided services. The article presents chosen results of the project Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations of Czech Science Foundation number 402/07/1486.
Czech name
Standardy veřejných služeb jako možnost zvyšování kvality veřejných služeb
Czech description
Reforma územní veřejné správy pomohla vyřešit většinu problémů vznikající v důsledku nemožnosti dostatečně uplatňovat ve veřejné správě principy decentralizace a subsidiarity. Po její aplikaci začala být pozornost ve větší míře věnována modernizaci a kvalitě veřejného sektoru. Nový systém organizací veřejné správy dával šanci k použití moderních přístupů řízení organizací pocházejících z oblasti řízení organizací soukromého sektoru. Vstup České republiky do Evropské unie také znamenal možnost ve větší míře využívat zahraničních zkušeností. Právě kvalita je jednou z oblastí, které Vláda ČR významně prosazovala. Ke zvyšování kvality veřejné správy lze použít mnoho metod a přístupů, jedním z nich je i definování a prosazování standardů veřejných služeb. Nicméně i standardy, mají svá omezení, s kterými je třeba při jejich zavádění kalkulovat. Článek představuje vybrané výsledky z projektu GA ČR 402/07/1486 s názvem Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F07%2F1486" target="_blank" >GA402/07/1486: Measurement of Citizens' Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
European Spatial Research and Policy
ISSN
1231-1952
e-ISSN
—
Volume of the periodical
15/2008
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
10
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—