All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

An analysis of the impact of liberalization on profits of Czech railways

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F13%3A00065537" target="_blank" >RIV/00216224:14560/13:00065537 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza vlivu liberalizace železničního trhu na hospodaření Českých drah

  • Original language description

    Česká železnice prochází procesem liberalizace trhu. V roce 2003 došlo k oddělení železniční infrastruktury do vlastnictví nezávislého manažera infrastruktury Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a k umožnění vstupu dalších železničních dopravců na existující železniční síť. Od té doby došlo k rozvoji konkurence na české železnici, kdy na českém trhu aktivně působí řada nezávislých operátorů. Ovšem i nadále si dominantní postavení na trhu udržují České Dráhy (ČD), jejichž tržní podíl v roce 2011 na trhu nákladní železniční dopravy činil 76,2% a na trhu železniční osobní dopravy 98,6% (SŽDC 2011). Zdálo by se, že díky této dominanci by České Dráhy neměly mít se vznikající konkurencí zásadnější problémy. Ovšem situace na trhu železniční dopravy je složitější. Nově vznikající konkurence se etabluje především v nejatraktivnějších tržních segmentech, kterými jsou celovlakové přepravy v nákladní dopravě a trasa Praha-Ostrava v dopravě osobní.

  • Czech name

    Analýza vlivu liberalizace železničního trhu na hospodaření Českých drah

  • Czech description

    Česká železnice prochází procesem liberalizace trhu. V roce 2003 došlo k oddělení železniční infrastruktury do vlastnictví nezávislého manažera infrastruktury Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a k umožnění vstupu dalších železničních dopravců na existující železniční síť. Od té doby došlo k rozvoji konkurence na české železnici, kdy na českém trhu aktivně působí řada nezávislých operátorů. Ovšem i nadále si dominantní postavení na trhu udržují České Dráhy (ČD), jejichž tržní podíl v roce 2011 na trhu nákladní železniční dopravy činil 76,2% a na trhu železniční osobní dopravy 98,6% (SŽDC 2011). Zdálo by se, že díky této dominanci by České Dráhy neměly mít se vznikající konkurencí zásadnější problémy. Ovšem situace na trhu železniční dopravy je složitější. Nově vznikající konkurence se etabluje především v nejatraktivnějších tržních segmentech, kterými jsou celovlakové přepravy v nákladní dopravě a trasa Praha-Ostrava v dopravě osobní.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TD010063" target="_blank" >TD010063: Optimalization of competition regulatory framework in freight and passenger railway transport in Czech Republic.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    IX.

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    194-206

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database