Mathematical model of the competitive advantage management (dominant firmy, Stackelberg oligopoly model) ? hypothesis formulation.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00077149" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00077149 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Matematický model řízení konkurenční výhody dominantní firmy (Stackelbergův model oligopolu) ? formulace hypotézy.
Original language description
Cílem příspěvku je na základě matematického modelu zformulovat hypotézu, která vysvětluje zdánlivě nelogické konkurenční chování dominantní firmy v oligopolní situaci (Stackelbergův model). Dominantní firma totiž v této situaci nevyužívá pro získání konkurenční výhody jako nástroj konkurenci cenou. Důvodem pro toto zaměření příspěvku je obecně rozšířená představa, že diskutované dvě konkurenční výhody jsou mezi uvažované konkurenty rozděleny v zásadě ?spravedlivě? - jedna z nich je přisuzována firmě velké (dominantní, tvůrci ceny), druhá pak firmě malé (firmě z konkurenčního lemu). Příspěvek dokazuje, že podnikatelská realita se od tohoto symetrického vnímání konkurenčních výhod významně liší. Znevýhodněna je firma tvořící konkurenční lem, a to vlivemřízení ceny produkce. Metodický základ příspěvku tvoří literární rešerše. Jsou rovněž využívány standardní analyticko-syntetické postupy. Ve významné míře využívá příspěvek analýzu bodu zvratu jako matematický model.
Czech name
Matematický model řízení konkurenční výhody dominantní firmy (Stackelbergův model oligopolu) ? formulace hypotézy.
Czech description
Cílem příspěvku je na základě matematického modelu zformulovat hypotézu, která vysvětluje zdánlivě nelogické konkurenční chování dominantní firmy v oligopolní situaci (Stackelbergův model). Dominantní firma totiž v této situaci nevyužívá pro získání konkurenční výhody jako nástroj konkurenci cenou. Důvodem pro toto zaměření příspěvku je obecně rozšířená představa, že diskutované dvě konkurenční výhody jsou mezi uvažované konkurenty rozděleny v zásadě ?spravedlivě? - jedna z nich je přisuzována firmě velké (dominantní, tvůrci ceny), druhá pak firmě malé (firmě z konkurenčního lemu). Příspěvek dokazuje, že podnikatelská realita se od tohoto symetrického vnímání konkurenčních výhod významně liší. Znevýhodněna je firma tvořící konkurenční lem, a to vlivemřízení ceny produkce. Metodický základ příspěvku tvoří literární rešerše. Jsou rovněž využívány standardní analyticko-syntetické postupy. Ve významné míře využívá příspěvek analýzu bodu zvratu jako matematický model.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
9. mezinárodní vědecká konference ? ?Nové trendy 2014 ? New Trends 2014"
ISBN
9788087314678
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
362-370
Publisher name
SVSE Znojmo
Place of publication
Znojmo
Event location
Znojmo
Event date
Nov 13, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—