All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Model of the Dominant Firm Competitive Advantage Management (Stackelberg oligopoly) ? Formulation of the Hypothesis

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F14%3A00077305" target="_blank" >RIV/00216224:14560/14:00077305 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Model řízení konkurenční výhody dominantní firmy (Stackelbergův oligopol) ? formulace hypotézy

  • Original language description

    Cílem příspěvku je na základě matematického modelu zformulovat hypotézu, která vysvětluje zdánlivě nelogické konkurenční chování dominantní firmy v oligopolní situaci (Stackelbergův model). Dominantní firma totiž v této situaci nevyužívá pro získání konkurenční výhody jako nástroj konkurenci cenou. Důvodem pro toto zaměření příspěvku je obecně rozšířená představa, že diskutované dvě konkurenční výhody jsou mezi uvažované konkurenty rozděleny v zásadě ?spravedlivě? - jedna z nich je přisuzována firmě velké (dominantní, tvůrci ceny), druhá pak firmě malé (firmě z konkurenčního lemu). Příspěvek dokazuje, že podnikatelská realita se od tohoto symetrického vnímání konkurenčních výhod významně liší. Znevýhodněna je firma tvořící konkurenční lem, a to vlivemřízení ceny produkce.

  • Czech name

    Model řízení konkurenční výhody dominantní firmy (Stackelbergův oligopol) ? formulace hypotézy

  • Czech description

    Cílem příspěvku je na základě matematického modelu zformulovat hypotézu, která vysvětluje zdánlivě nelogické konkurenční chování dominantní firmy v oligopolní situaci (Stackelbergův model). Dominantní firma totiž v této situaci nevyužívá pro získání konkurenční výhody jako nástroj konkurenci cenou. Důvodem pro toto zaměření příspěvku je obecně rozšířená představa, že diskutované dvě konkurenční výhody jsou mezi uvažované konkurenty rozděleny v zásadě ?spravedlivě? - jedna z nich je přisuzována firmě velké (dominantní, tvůrci ceny), druhá pak firmě malé (firmě z konkurenčního lemu). Příspěvek dokazuje, že podnikatelská realita se od tohoto symetrického vnímání konkurenčních výhod významně liší. Znevýhodněna je firma tvořící konkurenční lem, a to vlivemřízení ceny produkce.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů