Surveying and Assessing Pre-Service Teachers? Attitudes to Roma Students: The First Step in Improving
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00086978" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00086978 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Průzkum a zhodnocení postojů studentů učitelských oborů k romským studentům: první krok k zlepšení
Original language description
Úvodním krokem k vytváření programu dalšího vzdělávání učitelů zaměřeného na zlepšování vzdělávacích výsledků romských studentů v českých školách je dotazníkové šetření zjišťující vnímání a postoje studentů učitelských oborů k romským studentům. Dotazníkskládající se z 38 otázek byl administrován u více než 100 studentů učitelských oborů na Masarykově univerzitě během podzimního semestru 2014. Výsledky dotazníkového šetření naznačují, že postoj studentů učitelství k romským studentům je lepší, než se očekávalo, předvýzkum však nenaznačuje korelaci mezi pozitivním postojem a osobní zkušeností se členy romské komunity a povědomím o romské kultuře. Značná část respondentů však také vyjádřila obavu ohledně svých schopností pracovat s romskými studenty efektivně a poukázala na potřebu dalšího profesního rozvoje v této oblasti.
Czech name
Průzkum a zhodnocení postojů studentů učitelských oborů k romským studentům: první krok k zlepšení
Czech description
Úvodním krokem k vytváření programu dalšího vzdělávání učitelů zaměřeného na zlepšování vzdělávacích výsledků romských studentů v českých školách je dotazníkové šetření zjišťující vnímání a postoje studentů učitelských oborů k romským studentům. Dotazníkskládající se z 38 otázek byl administrován u více než 100 studentů učitelských oborů na Masarykově univerzitě během podzimního semestru 2014. Výsledky dotazníkového šetření naznačují, že postoj studentů učitelství k romským studentům je lepší, než se očekávalo, předvýzkum však nenaznačuje korelaci mezi pozitivním postojem a osobní zkušeností se členy romské komunity a povědomím o romské kultuře. Značná část respondentů však také vyjádřila obavu ohledně svých schopností pracovat s romskými studenty efektivně a poukázala na potřebu dalšího profesního rozvoje v této oblasti.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů