All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The image of Polish gastronomy and its transformation in the Czech media space

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F20%3A39918570" target="_blank" >RIV/00216275:25210/20:39918570 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Obraz polské gastronomie a jeho proměny v českém mediálním prostoru

  • Original language description

    Mezi charakteristické rysy národní identity patří také gastronomie a stravovací návyky. Pokrmy a způsoby jejich přípravy a podávání sehrávají v daném společenství integrační roli, neboť plní funkci určitého emblému jeho každodenní svébytnosti i historické kontinuity. V této symbolické perspektivě vymezuje „národní kuchyně“ dané etnikum vůči prostředím sousedním, přičemž je zřejmé, že samotný pojem národní kuchyně je s ohledem na přirozenou prostupnost vzájemných kulinárních tradic přinejmenším diskusní. Písemné zachycení těchto symbolických rolí, s nimiž gastronomie vystupuje v národním narativu a jehož proměny rovněž reflektuje, představují kuchařské knihy. V době elektronických médií jsou však tradiční kuchařky doprovázeny či dokonce zastupovány nejrůznějšími internetovými fóry s kulinární tematikou spontánně reflektujícími kulinární zvyklosti různých národů. Kapitola se proto snaží podat základní typologii obrazů polské kulinární kultury v našem mediálním prostředí, přičemž se zaměří na analýzu českého vidění pokrmů tradičně označovaných jako základ polské národní kuchyně. Jejich obrazy mohou být interpretačním modelem spolupodílejícím se na mediálním obrazu polské kultury v rovině žité a sdílené každodennosti.

  • Czech name

    Obraz polské gastronomie a jeho proměny v českém mediálním prostoru

  • Czech description

    Mezi charakteristické rysy národní identity patří také gastronomie a stravovací návyky. Pokrmy a způsoby jejich přípravy a podávání sehrávají v daném společenství integrační roli, neboť plní funkci určitého emblému jeho každodenní svébytnosti i historické kontinuity. V této symbolické perspektivě vymezuje „národní kuchyně“ dané etnikum vůči prostředím sousedním, přičemž je zřejmé, že samotný pojem národní kuchyně je s ohledem na přirozenou prostupnost vzájemných kulinárních tradic přinejmenším diskusní. Písemné zachycení těchto symbolických rolí, s nimiž gastronomie vystupuje v národním narativu a jehož proměny rovněž reflektuje, představují kuchařské knihy. V době elektronických médií jsou však tradiční kuchařky doprovázeny či dokonce zastupovány nejrůznějšími internetovými fóry s kulinární tematikou spontánně reflektujícími kulinární zvyklosti různých národů. Kapitola se proto snaží podat základní typologii obrazů polské kulinární kultury v našem mediálním prostředí, přičemž se zaměří na analýzu českého vidění pokrmů tradičně označovaných jako základ polské národní kuchyně. Jejich obrazy mohou být interpretačním modelem spolupodílejícím se na mediálním obrazu polské kultury v rovině žité a sdílené každodennosti.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Média - dějiny - společnost : obraz Polska a Poláků v českých médiích.

  • ISBN

    978-80-7510-442-7

  • Number of pages of the result

    16

  • Pages from-to

    91-106

  • Number of pages of the book

    118

  • Publisher name

    Slezská univerzita v Opavě

  • Place of publication

    Opava

  • UT code for WoS chapter