Essays as a Tool for Identifying and Shaping Professional Self-concept of Teacher Students
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39921545" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39921545 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/3974" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/3974</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2024.3974" target="_blank" >10.14712/23362189.2024.3974</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Eseje jako nástroj k identifikaci a formování profesního sebepojetí studentů učitelství
Original language description
Výzkumná studie je věnována profesnímu sebepojetí studentů na cestě k učitelství. Jejím cílem je objasnit, jakým způsobem studenti / budoucí učitelé přemýšlejí o sobě v roli učitele, jaké konkrétní představy o sobě jako o učiteli mají. V úvodní části studie jsou prezentována teoretická východiska, zejména jsou vymezeny základní pojmy – profesní sebepojetí, profesní identita, profesní Já – a vztahy mezi nimi. Cílem výzkumného šetření je prozkoumat profesní sebepojetí budoucích učitelů v závěru bakalářského studia a identifikovat, co toto profesní sebepojetí sytí.
Czech name
Eseje jako nástroj k identifikaci a formování profesního sebepojetí studentů učitelství
Czech description
Výzkumná studie je věnována profesnímu sebepojetí studentů na cestě k učitelství. Jejím cílem je objasnit, jakým způsobem studenti / budoucí učitelé přemýšlejí o sobě v roli učitele, jaké konkrétní představy o sobě jako o učiteli mají. V úvodní části studie jsou prezentována teoretická východiska, zejména jsou vymezeny základní pojmy – profesní sebepojetí, profesní identita, profesní Já – a vztahy mezi nimi. Cílem výzkumného šetření je prozkoumat profesní sebepojetí budoucích učitelů v závěru bakalářského studia a identifikovat, co toto profesní sebepojetí sytí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Volume of the periodical
74
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
26
Pages from-to
13-38
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—