All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education and Indoctrination: Phenomenological Similarities and Fundamental Differences

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39922733" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39922733 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výchova a indoktrinace: jevové shody a podstatné rozdíly

  • Original language description

    Cílem příspěvku je poukázat na jevové shody a podstatné odlišnosti mezi pojmy „výchova“ a „indoktrinace“. Pozornost je věnována indoktrinačním a manipulačním snahám v oblasti povinného kurikula, socializaci žáků a školství obecně, s důrazem na nevhodnost řady stále využívaných metod a forem práce podporující pasivitu žáků. Autor se dále věnuje problematice přístupů vědeckého a nevědeckého ve výuce, zejména přírodních věd. Text je uzavřen poznámkami k pojmu „pravda“ z hlediska absolutnosti či relativnosti jejího chápání. Autor se přiklání k pojetí pojmu „pravda“ podle Komenského.

  • Czech name

    Výchova a indoktrinace: jevové shody a podstatné rozdíly

  • Czech description

    Cílem příspěvku je poukázat na jevové shody a podstatné odlišnosti mezi pojmy „výchova“ a „indoktrinace“. Pozornost je věnována indoktrinačním a manipulačním snahám v oblasti povinného kurikula, socializaci žáků a školství obecně, s důrazem na nevhodnost řady stále využívaných metod a forem práce podporující pasivitu žáků. Autor se dále věnuje problematice přístupů vědeckého a nevědeckého ve výuce, zejména přírodních věd. Text je uzavřen poznámkami k pojmu „pravda“ z hlediska absolutnosti či relativnosti jejího chápání. Autor se přiklání k pojetí pojmu „pravda“ podle Komenského.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50300 - Education

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Edukace bez indoktrinace

  • ISBN

    978-80-7465-645-3

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    39-49

  • Number of pages of the book

    174

  • Publisher name

    Pavel Mervart

  • Place of publication

    Červený Kostelec

  • UT code for WoS chapter