A PUPIL WITH A DIFFERENT MOTHER TONGUE AS A PUPIL WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN PRIMARY SCHOOL
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39922744" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39922744 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://eduo.osu.cz/server/api/core/bitstreams/66dc79ee-57bd-49d4-b62f-8c01d4dfb67a/content" target="_blank" >https://eduo.osu.cz/server/api/core/bitstreams/66dc79ee-57bd-49d4-b62f-8c01d4dfb67a/content</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Žák s odlišným mateřským jazykem jako žák se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole
Original language description
Cílem příspěvku bude pojednat o praxi při realizaci vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základních školách, jakožto žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s důrazem na to, že se jedná o žáky nejen s jazykovou bariérou, ale především se socio-kulturním znevýhodněním. Díky geopolitickým událostem, globalizovaností (smíšená partnerství, ekonomické důvody) jejich počet na základních školách stále narůstá a školy, vedení i samotní učitelé stejně tak jako odborní pracovníci školních poradenských pracovišť a školních poradenských zařízení se musí ve své praxi s touto relativně novou problematikou neustále potýkat. V rámci příspěvku se tedy budeme zabývat opatřeními, která byla přijata na národní úrovni, stejně tak jako analýzou vzdělávacích potřeb žáků s odlišným mateřským jazykem příp. realizací vybraných podpůrných opatření při jejich vzdělávání.
Czech name
Žák s odlišným mateřským jazykem jako žák se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole
Czech description
Cílem příspěvku bude pojednat o praxi při realizaci vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základních školách, jakožto žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s důrazem na to, že se jedná o žáky nejen s jazykovou bariérou, ale především se socio-kulturním znevýhodněním. Díky geopolitickým událostem, globalizovaností (smíšená partnerství, ekonomické důvody) jejich počet na základních školách stále narůstá a školy, vedení i samotní učitelé stejně tak jako odborní pracovníci školních poradenských pracovišť a školních poradenských zařízení se musí ve své praxi s touto relativně novou problematikou neustále potýkat. V rámci příspěvku se tedy budeme zabývat opatřeními, která byla přijata na národní úrovni, stejně tak jako analýzou vzdělávacích potřeb žáků s odlišným mateřským jazykem příp. realizací vybraných podpůrných opatření při jejich vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50300 - Education
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Teorie a praxe v soudobé speciální pedagogice : sborník z konference s mezinárodní účastí
ISBN
978-80-7599-467-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
40-48
Publisher name
Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Nov 15, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—