On Possibilities of Determination of Customer Value to a Company as a Basic Pillar of Implementation of Differentiated CRM
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F05%3A00003342" target="_blank" >RIV/00216275:25310/05:00003342 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
On Possibilities of Determination of Customer Value to a Company as a Basic Pillar of Implementation of Differentiated CRM
Original language description
Formation of the most valuable and effective relationships with customers is the basic strategy of a company on the present industrial markets. Each such relationship must yield value to both the customer and company, must be precisely cultivated and managed. The presented paper shows basic elements of a process essential for CRM implementation and points out the importance of company orientation to an individual customer actual and potential value. The possible approaches of customer values determination are suggested. Knowledge of this value allows to the company to effectively allocate its sources and to achieve the maximum satisfaction of its valuable customers.
Czech name
K možnostem stanovení hodnoty zákazníka pro podnik jako základního pilíře implementace diferencovaného CRM
Czech description
Základní strategií podniků na současných průmyslových trzích je vytvářet co nejhodnotnější a nejefektivnější vztahy se svými zákazníky. Každý takovýto vztah musí přinášet hodnotu jak zákazníkovi, tak firmě a musí být z tohoto hlediska pečlivě kultivována řízen. Článek nastiňuje základní prvky procesu nezbytného pro implementaci CRM a vyzdvihuje důležitost orientace firmy v tomto procesu dle individuální aktuální a potenciální hodnoty zákazníka pro podnik. Jsou naznačeny možné přístupy k jejímu stanovení. Znalost této hodnoty umožňuje firmě efektivně alokovat své zdroje a dosahovat maximálního uspokojení svých hodnotných zákazníků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceeding of International Scientific Conference "Business?Studies?Science 2005"
ISBN
9986-848-62-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
130-134
Publisher name
Zemaitija College
Place of publication
Rietavas, Lithuania
Event location
Rietavas, Lithuania
Event date
May 10, 2005
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—