All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

On Possibilities of Determination of Customer Value to a Company as a Basic Pillar of Implementation of Differentiated CRM

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F05%3A00003342" target="_blank" >RIV/00216275:25310/05:00003342 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    On Possibilities of Determination of Customer Value to a Company as a Basic Pillar of Implementation of Differentiated CRM

  • Original language description

    Formation of the most valuable and effective relationships with customers is the basic strategy of a company on the present industrial markets. Each such relationship must yield value to both the customer and company, must be precisely cultivated and managed. The presented paper shows basic elements of a process essential for CRM implementation and points out the importance of company orientation to an individual customer actual and potential value. The possible approaches of customer values determination are suggested. Knowledge of this value allows to the company to effectively allocate its sources and to achieve the maximum satisfaction of its valuable customers.

  • Czech name

    K možnostem stanovení hodnoty zákazníka pro podnik jako základního pilíře implementace diferencovaného CRM

  • Czech description

    Základní strategií podniků na současných průmyslových trzích je vytvářet co nejhodnotnější a nejefektivnější vztahy se svými zákazníky. Každý takovýto vztah musí přinášet hodnotu jak zákazníkovi, tak firmě a musí být z tohoto hlediska pečlivě kultivována řízen. Článek nastiňuje základní prvky procesu nezbytného pro implementaci CRM a vyzdvihuje důležitost orientace firmy v tomto procesu dle individuální aktuální a potenciální hodnoty zákazníka pro podnik. Jsou naznačeny možné přístupy k jejímu stanovení. Znalost této hodnoty umožňuje firmě efektivně alokovat své zdroje a dosahovat maximálního uspokojení svých hodnotných zákazníků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceeding of International Scientific Conference "Business?Studies?Science 2005"

  • ISBN

    9986-848-62-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    130-134

  • Publisher name

    Zemaitija College

  • Place of publication

    Rietavas, Lithuania

  • Event location

    Rietavas, Lithuania

  • Event date

    May 10, 2005

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article