All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Interacting with Customers - Base of Relationships Building

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F05%3A00003344" target="_blank" >RIV/00216275:25310/05:00003344 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Interacting with Customers - Base of Relationships Building

  • Original language description

    The paper highlights signification of effective customer relationship management so that mutual valuable relationships are created. The relationships building demands a differentiate approach to customers and the application of strict one-to-one marketing. The article presents the rules that must be observed by a firm in each interaction with its customers to create their loyalty and where a special attention is pay to the function of a trust. At the end, the rules of effective dialogue between a firm and a customer are mentioned, and it is pointed out that the coordination of information flow plays a signification role for effective communication in the company.

  • Czech name

    INTERAKCE SE ZÁKAZNÍKY - ZÁKLAD BUDOVÁNÍ VZTAHŮ

  • Czech description

    Článek vyzdvihuje význam řízení efektivních interakcí se zákazníky pro budování hodnotných vzájemných vztahů. Vybudování vztahu vyžaduje diferencovaný přístup k zákazníkům a uplatňování striktního one-to-one marketingu. Článek představuje pravidla, kterámusí firma dodržovat při interakci se zákazníky pro vytvoření jejich loajality, kde zvláštní pozornost je věnována funkci důvěry. V závěru jsou zmíněna pravidla efektivního dialogu mezi firmou a zákazníkem a vyzdvižen význam koordinace informačního tokuv podniku pro efektivní komunikaci.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of The Int. Sci. Conf. "ECOMA 2005: Economy and Management of Enterprises in Transition Economies in the Global Market Environment"

  • ISBN

    80-7194-806-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    199-205

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article