Interacting with Customers - Base of Relationships Building
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F05%3A00003344" target="_blank" >RIV/00216275:25310/05:00003344 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Interacting with Customers - Base of Relationships Building
Original language description
The paper highlights signification of effective customer relationship management so that mutual valuable relationships are created. The relationships building demands a differentiate approach to customers and the application of strict one-to-one marketing. The article presents the rules that must be observed by a firm in each interaction with its customers to create their loyalty and where a special attention is pay to the function of a trust. At the end, the rules of effective dialogue between a firm and a customer are mentioned, and it is pointed out that the coordination of information flow plays a signification role for effective communication in the company.
Czech name
INTERAKCE SE ZÁKAZNÍKY - ZÁKLAD BUDOVÁNÍ VZTAHŮ
Czech description
Článek vyzdvihuje význam řízení efektivních interakcí se zákazníky pro budování hodnotných vzájemných vztahů. Vybudování vztahu vyžaduje diferencovaný přístup k zákazníkům a uplatňování striktního one-to-one marketingu. Článek představuje pravidla, kterámusí firma dodržovat při interakci se zákazníky pro vytvoření jejich loajality, kde zvláštní pozornost je věnována funkci důvěry. V závěru jsou zmíněna pravidla efektivního dialogu mezi firmou a zákazníkem a vyzdvižen význam koordinace informačního tokuv podniku pro efektivní komunikaci.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of The Int. Sci. Conf. "ECOMA 2005: Economy and Management of Enterprises in Transition Economies in the Global Market Environment"
ISBN
80-7194-806-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
199-205
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—