All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The optimalization of relation with customer within CRM

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F07%3A%230000048" target="_blank" >RIV/47813059:19520/07:#0000048 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The optimalization of relation with customer within CRM

  • Original language description

    The article is concerned with problem of relational marketing in practice of Czech firms. The transition from transactional marketing to relational marketing means turning point of relation with consumer in term of his complex perception. The process changes arise out of fact, that we connect all our activities with customers. We try to understand their behavior and needs to increase their number. We define the key customers, with which we are interested to create the long-term relation. The relation character has the bilateral advantage. The firms choose the strategy of customers relationship building. The strategy selection arises out of phase of costumer relation building. The problem of some companies is that they use only one strategy to manage all their relationship. It means that they behave like they service the average consumer. The exploitation of more strategies can improve the allocation of resources and their effectiveness.

  • Czech name

    Optimalizace vztahu se zákazníkem rámci CRM

  • Czech description

    Článek se zabývá problematikou relačního marketingu v praxi českých firem. Přechod od transakčního marketingu k relačnímu marketingu znamená zásadní změny vztahu se zákazníkem z hlediska jeho komplexního chápání. Procesní změny vycházejí ze skutečnosti,že všechny naše aktivity spojujeme se zákazníky. Snažíme se pochopit jejich chování a potřeby, abychom zvýšili jejich počty. Vymezujeme klíčové zákazníky, se kterým máme zájem vytvořit dlouhodobý vztah. Povaha tohoto vztahu má oboustrannou výhodu. Firmysi volí strategii budování vztahu se zákazníkem. Výběr strategie vychází z fáze budování vztahu se zákazníkem. Problémem některých společností v praxi je, že na řízení všech svých vztahů používají pouze jednu strategii. To znamená., že se chovají tak, jako by obsluhovaly průměrného zákazníka. Využívání více strategií může zlepšit alokaci zdrojů a jejich efektivnost, proto by neměly organizace výběr vhodné strategie podceňovat.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F05%2F0140" target="_blank" >GA402/05/0140: Methodology of Relationship Management and its position in Strategic Marketing and CRM. Advantages and utilization in practise</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Central European Konference in Regional Science

  • ISBN

    978-80-8073-957-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    1

  • Pages from-to

    75-75

  • Publisher name

    Ekonomická fakulta TU, Košice

  • Place of publication

    Košice

  • Event location

    Nový Smokovec

  • Event date

    Jan 1, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article