The optimalization of relation with customer within CRM
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F07%3A%230000048" target="_blank" >RIV/47813059:19520/07:#0000048 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The optimalization of relation with customer within CRM
Original language description
The article is concerned with problem of relational marketing in practice of Czech firms. The transition from transactional marketing to relational marketing means turning point of relation with consumer in term of his complex perception. The process changes arise out of fact, that we connect all our activities with customers. We try to understand their behavior and needs to increase their number. We define the key customers, with which we are interested to create the long-term relation. The relation character has the bilateral advantage. The firms choose the strategy of customers relationship building. The strategy selection arises out of phase of costumer relation building. The problem of some companies is that they use only one strategy to manage all their relationship. It means that they behave like they service the average consumer. The exploitation of more strategies can improve the allocation of resources and their effectiveness.
Czech name
Optimalizace vztahu se zákazníkem rámci CRM
Czech description
Článek se zabývá problematikou relačního marketingu v praxi českých firem. Přechod od transakčního marketingu k relačnímu marketingu znamená zásadní změny vztahu se zákazníkem z hlediska jeho komplexního chápání. Procesní změny vycházejí ze skutečnosti,že všechny naše aktivity spojujeme se zákazníky. Snažíme se pochopit jejich chování a potřeby, abychom zvýšili jejich počty. Vymezujeme klíčové zákazníky, se kterým máme zájem vytvořit dlouhodobý vztah. Povaha tohoto vztahu má oboustrannou výhodu. Firmysi volí strategii budování vztahu se zákazníkem. Výběr strategie vychází z fáze budování vztahu se zákazníkem. Problémem některých společností v praxi je, že na řízení všech svých vztahů používají pouze jednu strategii. To znamená., že se chovají tak, jako by obsluhovaly průměrného zákazníka. Využívání více strategií může zlepšit alokaci zdrojů a jejich efektivnost, proto by neměly organizace výběr vhodné strategie podceňovat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F05%2F0140" target="_blank" >GA402/05/0140: Methodology of Relationship Management and its position in Strategic Marketing and CRM. Advantages and utilization in practise</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Central European Konference in Regional Science
ISBN
978-80-8073-957-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
1
Pages from-to
75-75
Publisher name
Ekonomická fakulta TU, Košice
Place of publication
Košice
Event location
Nový Smokovec
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—