Quick measurement of CRM
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00008023" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00008023 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Quick measurement of CRM
Original language description
I deal with essential context of the value for consumers in terms of CRM (Customer Relationship Management) with emphasis on meaning for the competitiveness of the firm. The customer relationship management (abbreviation CRM) is a business strategy to select and manage customers to optimize long-term value. The customer relationship management must require a customer-centric business philosophy and culture to support effective marketing, sales and service processes. We have approaches how to measure andevaluete CRM system: return on investments approach; intangible benefits - intangible assets; value-driven - measures and competitive assessments. I want to set up the approach to quick and basic measurement model of CRM.
Czech name
Rychlý model měření CRM
Czech description
V příspěvku se řeší problematika řízení vztahů se zákazníky ve vztahu se zvýšením konkurenceschopnosti podniku. Řízení vztahů se zákazníky je marketigová strategie, marketingově orientovaný přístup k podnikání, se zaměřením na zákazníky,na hodnotu poskytovanou zákázníkům a na udržení dlouhodobého vztahu se zákazníky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
CRM 2008
ISBN
978-80-7395-129-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Sep 25, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—