All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Cost Allocation for the Purposes of CRM

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004339" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004339 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Cost Allocation for the Purposes of CRM

  • Original language description

    Basic indicator for measurement of customer's benefits for the company is "Marketing Profit" very often calculated as a "Net Marketing Contribution" (NMC), that separates marketing and sales expenses from other overheads. Under condition of efficient allocation reflect marketing profitability of customers of any others cost objects, putting aside all expenses not related with marketing activities. The chapter shows that Net Marketing Contribution claculation brings many difficulties starting with propercost determination, ensuring technical and software support to provide data collection, managing and explication of results at the end. Posible ways how to solve these problems are suggested.

  • Czech name

    Alokace nákladů pro potřeby CRM

  • Czech description

    Základním ukazatelem pro měření přínosu zákazníků pro podnik je marketingový zisk neboli čistý marketingový příspěvek (ČMP), který odděluje marketingové a prodejní náklady z kategorie režijních nákladů a za podmínky účelné alokace vyjadřuje marketingovouziskovost zákazníků či jiných nákladových objektů, ponechávaje tak stranou veškeré náklady, které nejsou ovlivněny marketingovou činností. Kapitola ukazuje, že výpočet čistého marketingového příspěvku přináší řadu problémů počínaje vymezením patřičnýchnákladů a konče zajištěním technického a softwarového vybavení pro procesy sběru, zpracování, alokace a interpretace dat a nastiňuje, jak tyto problémy řešit.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the International Scientific Conference "Customer Relationship Management '06"

  • ISBN

    80-7194-909-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    253-259

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Lazne Bohdanec

  • Event date

    Nov 7, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article