Cost Allocation for the Purposes of CRM
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004339" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004339 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Cost Allocation for the Purposes of CRM
Original language description
Basic indicator for measurement of customer's benefits for the company is "Marketing Profit" very often calculated as a "Net Marketing Contribution" (NMC), that separates marketing and sales expenses from other overheads. Under condition of efficient allocation reflect marketing profitability of customers of any others cost objects, putting aside all expenses not related with marketing activities. The chapter shows that Net Marketing Contribution claculation brings many difficulties starting with propercost determination, ensuring technical and software support to provide data collection, managing and explication of results at the end. Posible ways how to solve these problems are suggested.
Czech name
Alokace nákladů pro potřeby CRM
Czech description
Základním ukazatelem pro měření přínosu zákazníků pro podnik je marketingový zisk neboli čistý marketingový příspěvek (ČMP), který odděluje marketingové a prodejní náklady z kategorie režijních nákladů a za podmínky účelné alokace vyjadřuje marketingovouziskovost zákazníků či jiných nákladových objektů, ponechávaje tak stranou veškeré náklady, které nejsou ovlivněny marketingovou činností. Kapitola ukazuje, že výpočet čistého marketingového příspěvku přináší řadu problémů počínaje vymezením patřičnýchnákladů a konče zajištěním technického a softwarového vybavení pro procesy sběru, zpracování, alokace a interpretace dat a nastiňuje, jak tyto problémy řešit.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the International Scientific Conference "Customer Relationship Management '06"
ISBN
80-7194-909-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
253-259
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Lazne Bohdanec
Event date
Nov 7, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—