The influence of a Customer Value Approach on Value-creating Process Management
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005897" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005897 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
The influence of a Customer Value Approach on Value-creating Process Management
Original language description
If companies intend to operate successfully in long terms on European and world markets, it is utterly necessary for them to implement incessantly new approaches to the company management. One of the concepts to contribute to the growth of the company?smarket value is the Customer Value concept. Acceptance of the idea within a company entails intervention into the setting of the value-creating process or at least into its operational management. The article deals with the Customer Value concept, differentiated customer relationship management according to their value and impact of the implementation of this approach on the value-creating management in the company.
Czech name
Vliv koncepce "hodnota zákazníka" na management hodnototvorného procesu
Czech description
Chtějí-li firmy dlouhodobě úspěšně působit na evropských či světových trzích je naprosto nezbytné, aby neustále implementovaly nové přístupy k managementu podniku. Jedním z konceptů, který přispívá k růstu tržní hodnoty firmy je koncepce hodnoty zákazníka. Přijetí této myšlenky v podniku znamená zásah do nastavení či alespoň operativního řízení hodnototvorného procesu. Příspěvek se zabývá koncepcí hodnoty zákazníka, diferencovaným přístupem k zákazníkům na základě jejich hodnoty a dopadem implementace tohoto přístupu na management hodnototvorného procesu v podniku.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Management
ISSN
1822-3133
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
LT - LITHUANIA
Number of pages
10
Pages from-to
39-48
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—