All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The influence of a Customer Value Approach on Value-creating Process Management

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005897" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005897 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    The influence of a Customer Value Approach on Value-creating Process Management

  • Original language description

    If companies intend to operate successfully in long terms on European and world markets, it is utterly necessary for them to implement incessantly new approaches to the company management. One of the concepts to contribute to the growth of the company?smarket value is the Customer Value concept. Acceptance of the idea within a company entails intervention into the setting of the value-creating process or at least into its operational management. The article deals with the Customer Value concept, differentiated customer relationship management according to their value and impact of the implementation of this approach on the value-creating management in the company.

  • Czech name

    Vliv koncepce "hodnota zákazníka" na management hodnototvorného procesu

  • Czech description

    Chtějí-li firmy dlouhodobě úspěšně působit na evropských či světových trzích je naprosto nezbytné, aby neustále implementovaly nové přístupy k managementu podniku. Jedním z konceptů, který přispívá k růstu tržní hodnoty firmy je koncepce hodnoty zákazníka. Přijetí této myšlenky v podniku znamená zásah do nastavení či alespoň operativního řízení hodnototvorného procesu. Příspěvek se zabývá koncepcí hodnoty zákazníka, diferencovaným přístupem k zákazníkům na základě jejich hodnoty a dopadem implementace tohoto přístupu na management hodnototvorného procesu v podniku.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Management

  • ISSN

    1822-3133

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    LT - LITHUANIA

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    39-48

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database