Customer Analysis as Bases for Identifying Customer Value Drivers.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005968" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005968 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Customer Analysis as Bases for Identifying Customer Value Drivers.
Original language description
The paper deals with the process of the customer value drivers? identification as a basis for applying the strategy of individualized customer relationship management differentiated according to the strategic customer value for an enterprise. The paper distinguishes the process of customer analysis issuing in revealing the motive forces for a customer. At every stage of the customer analysis the suitable methods are specified and thus lead to the revelation of not only expected but also latent customers´ needs and requirements for particular offer components playing the priority part during a customer?s purchase decision-making process. Thus, the identification of customer value drivers is the basis for enhancing the prosperity and competitive strengths of an enterprise.
Czech name
Analýza zákazníků jako základ identifikace nositelů hodnoty pro zákazníka.
Czech description
Příspěvek se zabývá procesem identifikace nositelů hodnoty pro zákazníka jako základu pro uplatnění strategie individualizovaného řízení vztahů se zákazníky diferencovaného podle strategické hodnoty zákazníků pro podnik. Je v něm rozpracován proces analýzy zákazníků vedoucí k odhalení hybných sil hodnoty pro zákazníka. U každé fáze analýzy zákazníků jsou pak specifikovány vhodné metody, které vedou k odhalení nejen očekávaných, ale zejména latentních potřeb a požadavků zákazníků na jednotlivé složky nabídky, které hrají při jejich rozhodování o koupi prioritní úlohu. Identifikace nositelů hodnoty pro zákazníky je tak základem pro zvyšování prosperity a konkurenceschopnosti firem.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Customer Relationship Management ´07
ISBN
978-80-7395-016-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
103-110
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—