All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Customer Analysis as Bases for Identifying Customer Value Drivers.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005968" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005968 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Customer Analysis as Bases for Identifying Customer Value Drivers.

  • Original language description

    The paper deals with the process of the customer value drivers? identification as a basis for applying the strategy of individualized customer relationship management differentiated according to the strategic customer value for an enterprise. The paper distinguishes the process of customer analysis issuing in revealing the motive forces for a customer. At every stage of the customer analysis the suitable methods are specified and thus lead to the revelation of not only expected but also latent customers´ needs and requirements for particular offer components playing the priority part during a customer?s purchase decision-making process. Thus, the identification of customer value drivers is the basis for enhancing the prosperity and competitive strengths of an enterprise.

  • Czech name

    Analýza zákazníků jako základ identifikace nositelů hodnoty pro zákazníka.

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá procesem identifikace nositelů hodnoty pro zákazníka jako základu pro uplatnění strategie individualizovaného řízení vztahů se zákazníky diferencovaného podle strategické hodnoty zákazníků pro podnik. Je v něm rozpracován proces analýzy zákazníků vedoucí k odhalení hybných sil hodnoty pro zákazníka. U každé fáze analýzy zákazníků jsou pak specifikovány vhodné metody, které vedou k odhalení nejen očekávaných, ale zejména latentních potřeb a požadavků zákazníků na jednotlivé složky nabídky, které hrají při jejich rozhodování o koupi prioritní úlohu. Identifikace nositelů hodnoty pro zákazníky je tak základem pro zvyšování prosperity a konkurenceschopnosti firem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Customer Relationship Management ´07

  • ISBN

    978-80-7395-016-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    103-110

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article