Non-financial Factors of Customer's Profitability Assessment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007711" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007711 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Non-financial Factors of Customer's Profitability Assessment
Original language description
Present marketing activities are inherently related with CRM concept. Almost each company consciously or unconsciously tries to envelop relations with customer. It is obvious for managers, that there cannot be exerted the same effort for each of them. Traditional market segmentation is slowly inhibited and marketing effort is headed and graduated according to the customer value. For this reason many companies endeavours to calculate profitability for each customer, preferably for the whole time of the duration of the business relation and in the end to determine customer lifetime value. Many companies have problems with customer profitability assessment, whether they have technical problems or lack of knowledge or lack of capacity. It must be said, that simple financial profitability assessment is insufficient criterion for customer value evaluation. It is necessary to include Non-financial Factors of Profitability to better express value of customers for the company.
Czech name
Nefinanční faktory při stanovení ziskovsti zákazníka
Czech description
Současné marketingové aktivity jsou neodmyslitelně spojeny s konceptem CRM. Téměř každá společnost se soustavně nebo opakovaně snaží rozvíjet vztahy se zákazníky. Z pohledu manažerů je zřejmé, že nelze věnovat stejnou pozornost každému z nich. Tradiční tržní segmentace je pomalu utlumována a marketingové snahy směřují k problematice hodnoty zákazníka. Z toho důvodu zavádí řada podniků výpočet ziskovosti pro každého zákazníka, nejlépe za dobu trvání obchodního vztahu s cílem stanovit celoživotní hodnotuzákazníka. Mnohé podniky mají při stanovení ziskovosti zákazníka problémy, ať již technické nebo dovednostní či kapacitní. Je zřejmé, že prostá finanční ziskovost je nedostatečným kritériem pro ohodnocení zákazníka. Pro lepší vyjádření hodnoty zákazníkapro podnik je nezbytné zahrnou i nefinanční faktory ziskovosti.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
CRM 2008
ISBN
978-80-7395-129-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Sep 25, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—