All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Non-financial Factors of Customer's Profitability Assessment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007711" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007711 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Non-financial Factors of Customer's Profitability Assessment

  • Original language description

    Present marketing activities are inherently related with CRM concept. Almost each company consciously or unconsciously tries to envelop relations with customer. It is obvious for managers, that there cannot be exerted the same effort for each of them. Traditional market segmentation is slowly inhibited and marketing effort is headed and graduated according to the customer value. For this reason many companies endeavours to calculate profitability for each customer, preferably for the whole time of the duration of the business relation and in the end to determine customer lifetime value. Many companies have problems with customer profitability assessment, whether they have technical problems or lack of knowledge or lack of capacity. It must be said, that simple financial profitability assessment is insufficient criterion for customer value evaluation. It is necessary to include Non-financial Factors of Profitability to better express value of customers for the company.

  • Czech name

    Nefinanční faktory při stanovení ziskovsti zákazníka

  • Czech description

    Současné marketingové aktivity jsou neodmyslitelně spojeny s konceptem CRM. Téměř každá společnost se soustavně nebo opakovaně snaží rozvíjet vztahy se zákazníky. Z pohledu manažerů je zřejmé, že nelze věnovat stejnou pozornost každému z nich. Tradiční tržní segmentace je pomalu utlumována a marketingové snahy směřují k problematice hodnoty zákazníka. Z toho důvodu zavádí řada podniků výpočet ziskovosti pro každého zákazníka, nejlépe za dobu trvání obchodního vztahu s cílem stanovit celoživotní hodnotuzákazníka. Mnohé podniky mají při stanovení ziskovosti zákazníka problémy, ať již technické nebo dovednostní či kapacitní. Je zřejmé, že prostá finanční ziskovost je nedostatečným kritériem pro ohodnocení zákazníka. Pro lepší vyjádření hodnoty zákazníkapro podnik je nezbytné zahrnou i nefinanční faktory ziskovosti.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    CRM 2008

  • ISBN

    978-80-7395-129-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Pardubice

  • Event date

    Sep 25, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article