All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Customer Value with a View to Non-financial Benefits

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007724" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007724 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Customer Value with a View to Non-financial Benefits

  • Original language description

    The need to improve segmentation of customers by their profitability and to subsequently allocate marketing sources more efficiently leads to efforts to appreciate the current and future customer benefits in a complex way and to control creation of the value. The customer value is affected by a number of non-financial factors. In the article the non-financial aspects of customer?s value are discussed: value of customer references (recommendations) to other subjects, so called reference value; customer awareness value; customer loyalty value as a sort of level to what extent may a customer resist the pressure of competitive offers; value of ability to accept new products - innovation value; customer image value and customer payment behaviour value. In the article the most mentioned problems of evaluating non-financial contributions are specified, too.

  • Czech name

    Hodnota zákazníka se zaměřením na nefinanční přínosy

  • Czech description

    Potřeba zlepšit segmentaci zákazníků podle ziskovosti a následně efektivněji alokovat marketingové zdroje, vede ke snaze komplexně oceňovat současné i budoucí přínosy zákazníků a řídit tvorbu hodnoty. Hodnota zákazníka je ovlivněna mnoha nefinančními faktory. V článku jsou diskutovány nefinanční aspekty hodnoty zákazníka: referenční hodnota, hodnota informovanosti, hodnota věrnosti zákazníka, hodnota schopnosti přijímat nové produkty (hodnota inovací), hodnota image zákazníka a hodnota platební morálky.V článku jsou také specifikovány nejčastěji zmiňované problémy při oceňování nefinančních přínosů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    New Trends & Challenges in Management. Concepts of Management

  • ISBN

    978-83-61086-30-7

  • Number of pages of the result

    8

  • Pages from-to

  • Number of pages of the book

    311

  • Publisher name

    Vizja Press & IT

  • Place of publication

    Warszawa

  • UT code for WoS chapter