Customer Value with a View to Non-financial Benefits
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F08%3A00007724" target="_blank" >RIV/00216275:25310/08:00007724 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Customer Value with a View to Non-financial Benefits
Original language description
The need to improve segmentation of customers by their profitability and to subsequently allocate marketing sources more efficiently leads to efforts to appreciate the current and future customer benefits in a complex way and to control creation of the value. The customer value is affected by a number of non-financial factors. In the article the non-financial aspects of customer?s value are discussed: value of customer references (recommendations) to other subjects, so called reference value; customer awareness value; customer loyalty value as a sort of level to what extent may a customer resist the pressure of competitive offers; value of ability to accept new products - innovation value; customer image value and customer payment behaviour value. In the article the most mentioned problems of evaluating non-financial contributions are specified, too.
Czech name
Hodnota zákazníka se zaměřením na nefinanční přínosy
Czech description
Potřeba zlepšit segmentaci zákazníků podle ziskovosti a následně efektivněji alokovat marketingové zdroje, vede ke snaze komplexně oceňovat současné i budoucí přínosy zákazníků a řídit tvorbu hodnoty. Hodnota zákazníka je ovlivněna mnoha nefinančními faktory. V článku jsou diskutovány nefinanční aspekty hodnoty zákazníka: referenční hodnota, hodnota informovanosti, hodnota věrnosti zákazníka, hodnota schopnosti přijímat nové produkty (hodnota inovací), hodnota image zákazníka a hodnota platební morálky.V článku jsou také specifikovány nejčastěji zmiňované problémy při oceňování nefinančních přínosů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
New Trends & Challenges in Management. Concepts of Management
ISBN
978-83-61086-30-7
Number of pages of the result
8
Pages from-to
—
Number of pages of the book
311
Publisher name
Vizja Press & IT
Place of publication
Warszawa
UT code for WoS chapter
—