All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Projects of public access to the Internet for equal opportunities

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25410%2F07%3A00005271" target="_blank" >RIV/00216275:25410/07:00005271 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Projects of public access to the Internet for equal opportunities

  • Original language description

    Information literacy may be characterised as an ability to realise and formulate one?s information needs, to become well informed about information sources, to look up information by means of information and communication technologies, to evaluate the information and use it to solve a particular life situation or a professional task. Absence or lack of information literacy certainly creates a strong handicap that may consequently result in differentiation of the population. This is a problem generally referred to as digital divide. In this context, the term ?e-Inclusion? is often mentioned as well, which is ? in other words ? a set of preconditions for effective inclusion of all population groups in the information society. The paper deals with two particular projects that aim at strengthening the e-Inclusion in the Czech Republic, or in the Pardubice Region.

  • Czech name

    Projekty veřejného přístupu k internetu pro rovné příležitosti v informační společnosit

  • Czech description

    Informační gramotnost může být charakterizována jako schopnost uvědomit si a formulovat informační požadavky, pracovat s informačními zdroji, vyhledávat informace s využitím komunikačních technologií, vyhodnotit informace a využít je k řešení životních iprofesních situací apod.. Absence či nedostatky v informační gramotnosti jistě vytváří pro občana značnou nevýhodu, která může přerůst k diferenciaci obyvatel, což je známý problém vyjádřený termínem digital divide. V tomto kontextu je často zmiňován pojem e-Inclusion, což je proces s cílem vytvořit podmínky pro efektivní a účinné začleňování veškeré populace do informační společnosti. Příspěvek se zabývá konkrétními projekty, které podporují e-Inclusion v ČR, jedná se o projekty v rámci Pardubického kraje.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Globalizácia a jej sociálno-ekonomické dosledky 07

  • ISBN

    978-80-969742-0-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    563-568

  • Publisher name

    Žilinská univerzita

  • Place of publication

    Žilina

  • Event location

    Žilina, SK

  • Event date

    Oct 4, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article