Simulation software for optimal control of combustion engine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39899943" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39899943 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Simulační SW pro optimalizaci řízení spalovacího motoru
Original language description
Jedná se o model spalovacího motoru a jeho řízení, které je možné použít v simulačním SW jízdy vlaku za účelem vyšetřování energetických a výkonových toků v trakčním pohonu kolejového vozidla na předem definovaném jízdním profilu. Oba modely jsou vytvořeny v Matlab/Simulink. Model spalovacího motoru je obecný, motor může být jakéhokoliv typu (vznětový, zážehový), na jakýkoliv typ paliva. Model se parametruje štítkovými hodnotami motoru (zdvihový objem, počet válců, zdvih, vrtání, hmotnost, moment setrvačnosti, volnoběžné otáčky) a údaji od výrobce ve formě tabulek - vnější otáčková charakteristika, mapa měrné spotřeby paliva. Motor je možné logickým signálem nastartovat nebo zastavit. Vstupy do modelu spalovacího motoru: žádané otáčky a žádaný moment, který chce komponenta připojená k motoru z motoru odebrat Výstupy z modelu: skutečné otáčky a moment, který je možné z hřídele odebrat, celková spotřeba paliva od počátku simulace Model řízení spalovacího motoru je předřazen modelu motoru a zajišťuje přiřazení optimálních otáček motoru žádaného výkonu a realizuje startování a zastavování motoru. Zatěžovací charakteristiku motoru může uživatel poskytnout vlastní nebo je vypočtena automaticky z mapy měrné spotřeby paliva za účelem dosažení minimální měrné spotřeby paliva s uvažováním rezervy na dynamický výkon pro urychlení motoru do vyšších otáček. Vstupy do modelu řízení motoru: žádaný výkon, který chce ze SM odebrat komponenta připojená k hřídeli SM, klíček pro spuštění/zastavení motoru Výstupy z modelu řízení motoru: žádané otáčky, žádaný moment, který chce ze SM odebrat komponenta připojená k hřídeli SM
Czech name
Simulační SW pro optimalizaci řízení spalovacího motoru
Czech description
Jedná se o model spalovacího motoru a jeho řízení, které je možné použít v simulačním SW jízdy vlaku za účelem vyšetřování energetických a výkonových toků v trakčním pohonu kolejového vozidla na předem definovaném jízdním profilu. Oba modely jsou vytvořeny v Matlab/Simulink. Model spalovacího motoru je obecný, motor může být jakéhokoliv typu (vznětový, zážehový), na jakýkoliv typ paliva. Model se parametruje štítkovými hodnotami motoru (zdvihový objem, počet válců, zdvih, vrtání, hmotnost, moment setrvačnosti, volnoběžné otáčky) a údaji od výrobce ve formě tabulek - vnější otáčková charakteristika, mapa měrné spotřeby paliva. Motor je možné logickým signálem nastartovat nebo zastavit. Vstupy do modelu spalovacího motoru: žádané otáčky a žádaný moment, který chce komponenta připojená k motoru z motoru odebrat Výstupy z modelu: skutečné otáčky a moment, který je možné z hřídele odebrat, celková spotřeba paliva od počátku simulace Model řízení spalovacího motoru je předřazen modelu motoru a zajišťuje přiřazení optimálních otáček motoru žádaného výkonu a realizuje startování a zastavování motoru. Zatěžovací charakteristiku motoru může uživatel poskytnout vlastní nebo je vypočtena automaticky z mapy měrné spotřeby paliva za účelem dosažení minimální měrné spotřeby paliva s uvažováním rezervy na dynamický výkon pro urychlení motoru do vyšších otáček. Vstupy do modelu řízení motoru: žádaný výkon, který chce ze SM odebrat komponenta připojená k hřídeli SM, klíček pro spuštění/zastavení motoru Výstupy z modelu řízení motoru: žádané otáčky, žádaný moment, který chce ze SM odebrat komponenta připojená k hřídeli SM
Classification
Type
R - Software
CEP classification
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020038" target="_blank" >TE01020038: Competence Center of Railway Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
SW-2015-CKDV_MODEL_SM
Technical parameters
Model SM a jeho řízení vytvořený v Matlab/Simulink.
Economical parameters
87000 Kč
Owner IČO
00216275
Owner name
Univerzita Pardubice